Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

Sommaren är kort...

Igenbommat inför vintern...

Matte har svårt att slita sig och åka från sommarstället sista gången inför kallare tider. Vi har inga problem med det även om lördagen blev riktigt busig. Bara jag, matte och mamma "on tour" till Roslagens vackraste skärgård.



Linorna har flutit iland. Mamma hade fullt sjå att apportera flötena.


Jag skötte grovjobbet. Och tacken blev?


Stranden och sanden, vi blir som ett på något vis... (välpyntad)


Till och med mamma fick busspelet i vattnet. Helt plötsligt försvann hon i vassen och morrade. Jag blev väldigt osäker på vad som tog åt henne...


Kolla så lågt vattnet blivit. Vår strand har femdubblats...


Nästan som ebb och flod. Jag står förundrad...


Livet på en pinne...


Gamla ruttna vasstrån är inte helt fel...


Det tycker inte mamma heller...


Ödsligt - här brukar annars Brassestolarna flockas vid vackert väder. Familjen placerar dem långt ut i vattnet...


Bryggan nu uppe på land...


Mamma uppe på ängen - nödig?


Ja, båda två...


Snart hemfärd - jag på vägen ner mot stugorna...


Äntligen vår bil - mot Öregrund...


Vågorna vid Ålands hav - vi satt säkert en halvtimme och spanade...(lite till höger utanför bild kan man beskåda Forsmarks kärnkraftverk - fridfullt)


Öregrunds gästhamn - tomt och öde. Endast ett par stationära båtar i vattnet...


Fyrskeppet på berget och färjan till Gräsö - känns lite kallt...


Avslutningsvis - färjan från Vaxholm till Rindö. Nästan hemma...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0