Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

Nostalgia...

Hur gammal var matte egentligen när denna låt lanserades över världen (kan året ha varit 1975)? Tillräckligt gammal för att vara dökär i både låten och ett gäng fina pojkar i alla fall.
Jösses vilken häftig "flash-back" hon fick - "those were the days"...


Sedan fanns ju den mest fantastiska operan som skapats i mattes öron: Verdis Nebukadnessar och den lilla trudelutten "Fångarnas kör". Mäktig så att hon nästan trillar baklänges. Kören påminner också om den religionsläraren matte hade i gymnasiet. Hon inledde varje lektion med att spela denna briljanta komposition - grymt...

Och så var det den där Björn J:son Lindh, där fick han till det i mattes världsbild med sin Opus 1

Anledningen till att vi hamnat i denna nostalgiska stämning är den att matte krafsat runt i lådan "För gammalt för att användas till något" och "Bra att ha någon gång". Där fanns det gamla klassfoton från grundskola och gymnasium, gamla priser från skolmästerskap i friidrott och handboll, och poetiska alster matte fått till i någon stund av melankoli. Sjukt roligt, och fullständigt hårresande. Matte länkade in några foton på "Stay Friends". Hoppas att ingen som finns med på bilderna tar illa upp...

Och jag då? Är det ingen som undrar hur jag har det?
Jag kan kort rapportera, eftersom ni nu tjatar så ihärdigt,  att magen ordnat till sig, jag är hungrig som en varg (som Flingan mycket riktigt påpekade), och jag har sett ett UFO. Nyfikna läsare kan gå in under NASA:s hemsida så får ni fler detaljer, tror jag...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0