Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

Fläckvis barmark...

”Var det du är och var det helt och icke styckevis och delt” (Henrik Ibsen)...

Klokt tycker matte. Så borde det ju alltid vara.
Idag försökte vi oss på detta med att vara som vi är. Vi hittade några snöfria fläckar under tallarna bakom golfbanan. Kalas!! Dit kan man kasta "ring-i-snöre", tyckte matte. Grejen var väl bara att det uppenbarligen var ohyggligt svårt att inte skicka fast snörena i träden längs kaststräckan...

Ett nytt upplägg uppstod. Mamma och jag markerade kasten, men ingenting kom ner från luften. I trädet dinglade istället gula och blå ringar, ungefär som julgranspynt. Då inträder steg två. Hopp & lek för mamma och mig. Matte samlar på sig pinnar och grenar på marken, dessa kastar hon sedan rätt upp i luften. Mamma och jag apporterar...

Vi har inte begripit ett dugg av vad denna övning går ut på, men efter något som tedde sig som en evighet kom plötsligt en av ringarna ner från himlen, som en skänk från ovan. Matte knöt näven och viskade något obegripligt. Övningen fortsatte sedan en stund till, och vips dök även ring nummer två upp.

Lärdomen av denna eftermiddag är således:

- Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge
- Om Gud vill och byxorna håller kan matte fixa till 118 pinnar
 i luften - samtidigt (kvinnligt)
- Skam den som ger sig
- Ingen har dött av nackspärr
- Nya övningar förgyller
- Man måste inte förstå allt
- B-proven i vår kommer att byta ut vilt mot pinnar
- Mamma och jag kommer att ha övat mest



Våra ringar - återbördade till fosterjorden...


Snart så... (vi bara väntar på att få börja nyttja alla våra saker)...


Våra vattendummisar väntar på oss - undrar när vattentemperaturen börjar bli OK?

Snart kan vi nog också börja leta reda på alla våra "förlorade" prylar i terrrängen. Ni vet, nio tennisbollar, tre dummisar och en stor boll i snöre. Matte har ritat karta över var dom kan tänkas bli återfunna. Lokalsinnet är nedsläckt - "Total Earth Hour"...

Kommentarer
Postat av: Puzzel

Hej flickor!

Det är vår - igår dök det upp en tennisboll som försvann i en snöhög för väldigt länge sen!

Jag undrar om inte det där ordspråket ska vara "den som väntar på något gott väntar alltid för länge"?

Hur som helst - det finns hopp! Nu är det snart barmark.

Matte hälsar så gott och önskar glad påsk. Hon har ställt fram kvasten så det bär väl iväg till Blåkulla vilken dag som helst!

Måste också passa på att berätta att jag ska bli morbror! Jag känner mig väldigt stolt! Men vi ska inte ha hem några puppisar! Säger matte!

/Puzzel

2010-03-31 @ 11:51:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0