Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

Uppladdning...




Om ganska precis en månad åker matte & Sussie till Birmingham (förmodligen är det fler än dom som åker just dit, men matte känner sig utvald)...

Matte har aldrig någonsin bevistat världens i särklass största "hundevent" alla kategorier - CRUFTS, så nu är det sannerligen dags tycker hon.
Mamma kvalade ju in till den där stora utställningen för några år sedan, men då var införselreglerna för hund till Storbritannien så krångliga att matte skippade utflykten. Mamma var ju då "bara" tatuerad i örat. Det räckte inte som ID med kopplingen till antikroppar för rabiesvaccinationen. I så fall skulle mamma chippas och sedan blodtestas ännu en gång. Där hade tiden inte räckt till...

Som av en händelse kom matte idag på att hennes pass inte längre är giltigt. Så det var till att uppsöka "Lagens långa arm" i Nacka strand för att förnya världsmedborgarskapet. Datorn som fotograferar och hämtar upp namnteckningen tyckte inte om mattes vänstra pekfinger. Man måste tydligen nuförtiden även lämna fingeravtryck till passet, men se det fungerade inte för matte. Förmodligen är hon redan känd av Interpol...

Hur mycket som finns att shoppa på Crufts vågar familjen inte tänka på. Jag och mamma kan tänka oss påfyllnad med lite av varje. Vi vet att det finns enorma sovkuddar för prinsessor just i vår kaliber. Det är knappast troligt att dessa ger någon övervikt på flighten hem. Dessutom kanske Ragnhild kör bil, då kan hon få sitta på två mulliga kuddar under hela resan tillbaka till Sverige. Ur ergonomisk synvinkel måste detta vara ett perfekt scenario...

Programmet för det stora evenemanget innehåller många sjukt intressanta moment. I de flesta skulle jag bara kunna gå ut och "äga". Här följer några exempel:

- Heelwork to Music (hälarbete? ja, de funkar nog)
- Royal Army Veterinary Corp (svårt att riktigt leva sig in i - men ändå...)
- Safe and Sound (that´s me)
- Temptation Alley Challenge (frestas i allén- absolut, jag har karaktär...)
- Flyball (mitt bästa aktiva framträdande - publiken kommer att göra vågen)
- Star Citizen (visste jag väl redan)
- Training with Mary Ray (låter lite suspekt - men tjatar dom så...)
- Programme must end (för att göra plats för mig - "in splendid isolation")
- Break (här borde mamma göre entré - pauser är hon bra på)

Spännande ska det bli. Jag funderar på att gömma mig i mattes resväska innan utresan. Jag ska med till GB, för jag är både chippad och vaccinerad och avmaskad och kloklippt och trimmad och alldeles alldeles underbar. Borde inte det räcka? Jag jobbar i alla fall på en plan...


Men har ni sett dessa UFO:n? Varför gör japanerna så mycket egendomliga skämt? Fotboll med kikare framför ögonen, man kan ju undra...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0