Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

Ikväll igen...

Vi får nog inga äpplen kvar i år...
Den här "fjolingen" kommer att se till att det blir så.


På kvällarna när vi ska ta långprommisen står han bara där och äter. Jag får ganska svårt att andas, för det är inte mer än 10-15 meter från vår ytterdörr. Ur den dörren brukar jag flyga när matte säger till att jag får. Mamma bryr sig inte ett dugg om honom. Förmodligen är hon både blind avtrubbad i nosen. Jag måste nog försvara ägorna alldeles på egen hand...


Kanske borde vi skjuta honom med apportkastaren - mitt i pallet...

PS Vi har valt att kalla honom för "han", men det kanske är en kviga (heter barnlös älgko kviga)? Matte vet inte riktigt hur man skiljer dem åt...

Kommentarer
Postat av: Flinga

Nej, skjut den inte! Jag kommer så gärna och tar hand om den åt er!! Är något av en expert på älgar faktiskt.

2010-08-03 @ 08:40:14
Postat av: Comet

Tjenis, min matte säger att hon tror att det är en kviga... inget skägg under hakan.. o de brukar vara ljusa i färgen i baken (vilket man inte kan se) och sen har de ingen snopp heller...:). Sånt lär man sig på landet..:)



/C

2010-08-10 @ 20:00:13
URL: http://cosmic-covers.se
Postat av: Fröya

Hmm Comet, det är så det är förstås...

Jag ska genast informera matte om detta. Hon är inte så bra på det där med vilda djur i skogen (eller i trädgården). Snopp förstås! Det är ju det "hon" saknar den där kvigan. Matte får öva in en krypteknik när någon älg dyker upp nästa gång. Liksom åla in under, baktill...

2010-08-10 @ 20:19:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0