Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

Rakt fram...

Hemskt mycket lingon...
Storpromenad med husse på förmiddagen. Lingon så långt ögat når - det är det tråkigaste matte vet, plocka bär och sånt alltså. Det får husse åta sig. Vi hänger på och plockar för glatta livet vi också. Husse säger att jag inte har någon godtagbar teknik, alla lingon ligger platta på marken när jag försökt mig på dem. Elakt förtal...

Matte plockade istället med oss ut på stubbåkrarna under eftermiddagen. Dirigeringsträning med självlysande klädnypor och gömda dummisar. Matte tycker att jag bara bär mig åt. Mycket till dirigering blir det inte i mitt fall. Jag har så svårt att inordna mig i att det inte är jag själv som styr vart jag ska springa, och jag vet ju att det kryllar av dummisar därute i dikeskanterna eller mitt i "stickset". Har jag gett matte gråa hår? Ja, nästan...

Mamma fixar linjerna riktigt bra. Hon kan också tänka sig att lyssna på stoppsignaler och dirigeringstecken. Det tycker jag bara är inställsamt. Riktigt prydligt ser det i alla fall ut emellanåt, och hon fyndade idag i samtliga skick. Matte hade snitslat ut elva stycken dummisar var runt om hela den åkern vi var på. En del avstånd blev riktigt hårresande...

I morgon träffar vi "läppbjörnen" igen. Han ska få vara med på åkern och slita. Mest med sig själv och den där stora passionen att få hämta först. Tyvärr har matte lagt apportkastaren någonstans där hon just nu inte kan återfinna den, men skott måste vi få till innan jakterna, så det är bara att leta vidare...

Här följer lite bilder från den gigantiska stubbåkern:


Ni ser ju hur långt det är till åkerkanterna. Och där ute låg dummisarna.


Kanske kan man vinda in någon klädnypa...


Snacka om att få frön i hela pälsen - ilskna små kulor som knappt gå att borsta bort (tack och lov att det inte rörde sig om "prästlöss" i alla fall). Dessutom for mamma och jag emellanåt ner i dikena runt åkern. Mysiga vattenfyllda som luktade fantastiskt, vi stinker fortfarande och riskerar oavbrutet att hamna i duschen. Det gäller att hålla sig långt från matte så att doften inte blir så uppenbar. Matte plurrade dessutom rejält när hon gjorde ett av sina "praktskutt" tillbaka in i hästhagen. Gympadojorna har åkt tvättmaskin med Klorin hela kvällen...

Har inte matte och gänget "bokstaverat" till denna låt när det begav sig i ungdomen?

Kommentarer
Postat av: Läppbjörnens matte

Läppbjörnen fick antagligen inte slita ut sig tillräckligt på åkern. När vi kom hem igen fnattade han runt hela eftermiddagen och försökte få olika familjemedlemmar att kasta boll. Ingen var särskilt intresserad i tillräcklig omfattning enligt Läppbjörnens sätt att se det. Han är outtröttlig i sin apporteringsiver.

2009-09-10 @ 08:26:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0