Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

Årets sista...

Årets sista jakt...
En alldeles vansinnigt kanontrevlig "tackjakt" på Sturefors ägor i vackraste vackraste Östergötland. Vi saknar det redan gruvligt mycket...

Matte skickar tusen tack till Åza & Jörgen för att vi har fått delta under hela hösten. Det känns enormt priviligierat att varje gång det är dags få sätta sig i bilen och dra söderut till det absolut roligaste vi vet...

Hoppas att ni alla skyttar & apportörer har en lika trevlig dag på Duseborg idag. Tyvärr kunde vi inte delta, lite annat fanns sedan tidigare inplanerat för matte. Borde man inte få slå denna människa...

Matte singlar på lite bilder från gårdagen. Kvällen avslutades med supertrevlig middag tillsammans med den tappra skaran som vi fått frottera oss med både på Duseborg och här på Sturefors. Matte tycker att ni alla är kalas!! Vi sov som grisar i bilen hela kvällen - förpackade i våra varma "lurvtäcken".



Sagolikt vackert Sturefors...(trots alternativt väder)


Gårdslokalen för samling och genomgång - kanonmysig...


Fika och tunnbrödrulle under eftermiddagen...


Eva, Leif, Pia, Thomas, Ing-Marie & Mia...


Åza, Camilla & Bitte...


Kökspersonal - nej, storapportörskan själv som har en hund som är en arbetsmaskin - han heter Comet och jag pussade på honom en gång när vi letade pippi i vassen tillsammans. Han var inte ett dugg imponerad av mig...


Matte åt alldeles för mycket...ni ser ju vad som dukades upp.


Anderas, Ing-Marie, Camilla, Bitte, Pia & Åza...


Camilla & Bitte... (det ser ut som dagsljus - men det är nog mest blixten som slår så)


Grabbarna grus - skyttar för dagen...


Vi säger inget så har vi inget sagt...


Åter i köket...


Så här roligt är det faktiskt - Mia & Thomas fnissade...


Leif & Ing-Marie...(skytt - apportör)

Vi kom hem till skärgården i natt kl 01.30 - och då var det bara för matte att slå sig ner i badrummet och kamma ur prästlöss från mammas päls. Som tur var hade hon haft våtdräkten på sig i arbete (mamma alltså), på den sitter nu de flesta lössen. Jag klarade mig helt utan. Matte har en teori om varför - jag delar den inte....


Mammas & min våtdräkt - det bästa matte köpt. Man är helt torr och varm under detta fodral. Grymt viktigt nu när det är så kallt i vattnet...


Ser ni alla lössen? En gång var Hjalle & Karin med och apporterade på Stensnäs. Där finns det löss. Hjalle såg ut som en enda stor "rastakorv" efter ett par varv i vassarna...


Och alger på hela magen - matte skurar för fullt...


Matte citerar Nalle Puh vars klokhet och positiva livssyn ligger högt i kurs här hemma: "Om snöret inte håller, utan går av, då är det bara att försöka med ett annat snöre"

Lite passande musikinslag till oss som just nu bearbetar våra nya märgben. Livet kunde vara sämre...






Kommentarer
Postat av: Åza

Snyggaste bilden var den i flera färger och i en skål...:) Kram gumsan och jag ser fram emot och mötas nästa år.



2009-10-28 @ 00:17:58
URL: http://cosmic-covers.se
Postat av: Fröyas matte

Denna förbaskade skål som alltid finns i närheten av fröken Vikströms arrangemang. Om det ändå vore polkagrisar eller något annat mindre aptitligt i dem, men nejdå, det godaste man vet bara kryllar omkring inom räckhåll. Jag tror att jag åt 19 stycken. Och när jag ändå var i farten stannade jag på vägen hem (23.59)vid Statoil i Stavsjö för att tanka - och kan man tänka sig att där såldes schweizernöt och kexchoklad också. Helt förödande...



Trots detta ser vi också väldigt mycket fram emot nästa år, förmodligen iförd munkavle ;o)

2009-10-28 @ 12:48:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0