Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

Tjåkit...

Bara regn och jämmer och elände...

Min mage har krånglat igen - precis som den alltid brukar göra under denna årstid. Två gånger har jag ju till och med fått ligga inne på sjukhus en vecka i stöten. Så nu har det varit sträng diet. Delikat morotspuré och efter några dagar lite ris och fiskbuljong.


Burkarna ser bekanta ut - någonstans gömmer sig lite Hill´s i/d-foder också...

Magen är dock bättre idag och jag känner mig riktigt på hugget. Det är då matte ilsknar till. Lite extra luft under vingarna - det är inte tillåtet. Då åker jag direkt i "bian" och får ligga där och vänta tills matte fått på sig regnställ, stövlar och keps. Sedan går mamma med matte ut i bilen och jag får ligga kvar. Förstår ni hur det kan kännas. Efter en jättelång stund hämtar matte mig och jag får strikt gå fot fram till bilen, hoppa in och bara vänta.

Sedan är det "same procedure" igen. Ut ur bilen i "slow motion", fotgång en lång, lång promenad i våra bästa träningsmarker - och jäklar om det inte sker på mattes villkor. Efter denna misshandel är jag alldeles slut i både kropp och huvud. Den där mamman, hon får bara skutta som hon vill hon. Det finns ingen rättvisa i världen.

Idag släpade matte inte heller med något roligt ut i skogen. Ingen ryggsäck med bollar, inga dummisar, inga pippifåglar eller kaniner, inga "uppletandesaker", inget blod och klöv - nej, ingenting. Så jä-la kul var det. Förmodligen ingick det också i misshandeln...

Har jag berättat att matte fick en älgskank av en kollega? Den vägde flera ton och matte oroade sig för att den skulle lukta i tunnelbanan när hon åkte till Gullmarsplan. Man kan ju fundera på vad medresenärrna hade tyckt om matte hade svingat upp den där kroppsdelen som försök till förklaring...


I morgon bryter helvetet ut i vårt hem. Matte har hintat om att vi ser ut som förvuxna virvelmarsvin (i alla fall mamma) och därför får vi tillbringa en lång stund i badrummet under stark belysning när matte tar fram saxarna. Klorna brukar också ryka när hon ändå håller på. Jag bara hatar...


Ni ser ju - djävulens påfund...

Kommentarer
Postat av: Flinga

Uhuuuhuu, vad skådar mitt prinsessöga... Det blå tortyrredskapet i mitten...

Spring Fröya, spring!

2009-11-14 @ 21:51:38
Postat av: Sanneviks hundar.

Sackars dig! Sån där tråkträning har vi ibland å det är inte kul!Sen får vi åka till Lars och stå på äckliga bordet, å så klipper dom, inte kul! Men matte gullar och tycker vi blir sååå fina, suck! hälsa din matte att älgben kan vara bra i storstaden, många farliga typer i tunnelbanan, då kan hon svinga klöven om dom anfaller..:))

2009-11-15 @ 07:45:22
URL: http://hesan-hesan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0