Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

Halloween...

Inte ute efter mörkrets inbrott...

Vi som ibland tränar och motionerar på gammal gravmark - vi borde passa oss rejält. Därför startade vi dagens aktiviteter redan innan lunch. Jag är ju spooky hela jag och denna last skulle inte bli lättare att bära om det svepte upp ett gäng gastar från vikingatiden precis där matte planterat min tennisboll. Nej, vi höll oss allt på betryggande avstånd från såväl gravhögar som skumrask...

Idag blev det "högvegetationsträning". Som ni kan se på bilderna som följer har matte hittat ett gigantiskt område där dom torra spröten från någon stor blommande växt sträcker sig betydligt högre än vad vi själva når över havet. Riktigt skojigt om jag får säga så. Ofta stöter man samtidigt upp en hare eller något rådjur som tror att dom inte syns/känns därute i djungeln. Men jag har näsa jag - idag for två rådjur upp som skjutna ur en "kanot" när jag plöjde fram. Lyckat hela vägen...

I förrgår kom Tony upp från Växjö och hälsade på oss - fantastiskt trevligt, och med mattes vanliga frenesi släpade hon förstås direkt med honom ut i våra träningsmarker. "Off pist" och nästan "Off shore" fick han finna sig i att klafsa runt i. Vi hoppas verkligen att han någon gång vill och vågar komma åter (matte saknar redan...). Vi var dessutom ytterst tacksamma för att han fanns med i vår stora mosse. Mattes kastarm är fortfarande inte OK, och där gjorde Tony en heroisk insats med 18 bollar...


Ni ser ju att man knappast ser något...


Och inte syns man när man letar heller, bara en liten svart skugga - "Djungletraining"...
 

Snart så...


Här bor han - en av vikingagastarna som vi kände av hela tiden...


Grannt - inte sant? Mycket gräs är det...


Men vem f-n ger sig? Inte jag, här får man ta i och plöja rejält...


Mamma hade även bollar i lite kortare vegetation - hon är ju veteran gudbevars...


Ska jag plocka upp den eller ska vi busa?


Älgjakten pågår ju för fullt - tänk att få sitta här uppe en hel dag med en liter byxvarm vodka i fickan....

Välbehållna hemma i stugvärmen - till och med jag kan stänga ena ögat en liten stund, tills någon rör på sig...


Och så lite örongodis...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0