Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

3 x 1:pris ÖKL = SE VCH

WE ARE THE CHAMPIONS!!!

Matte och Puzzels matte Christel kan andas normalt igen.
Nu har de båda i sin ägo en varsin Svensk viltspårchampion.

Fem i morse gick matte upp. Man vet ju aldrig hur resan till provplatsen ter sig med henne vid ratten, så det är bäst att vara ute i extremt god tid. Spåren var belägna utanför Kragsta torp (väster om Norrtälje). En mycket trevlig domare tog emot oss och jag och matte fick slänga oss rakt ut i den karga verkligheten direkt. Himlen öppnade sig och regnet rann  ner i nacken under västen på matte, men jag tror inte ens att hon uppmärksammade detta.

Jag spårade faktiskt riktigt bra och det var första gången vi simultant fick med oss konstanta domarkommentarer "live". Matte tyckte att det var intressant att höra vad domaren beskrev att jag gjorde - eftersom hon själv ju inte har en aning om var vinklar, bloduppehåll och "återgång" dyker upp.

Under hela resan fram till skottet låg jag i domarens ögon på "en etta HP", men när det smäller så där tio meter framför mig, då tror jag att det från himlen kommer att falla minst sjutton änder. Då är spåret inte det mest intressanta längre - då börjar jag sväva runt bland granarna. Som tur var ringade jag ändå in klöven efter en liten stund, men med denna extra runda försvann också HP:t. Skit samma, huvudsaken var att jag kammade hem förstapriset. Domaren kommenterade också att det syntes att jag varit med när pangandet resulterat i något "apporterbart" - det är ju bara förnamnet ;o)

Nu är det mammas tur att skava runt i blodspåren. Redan i  morgon drar matte igång med henne. Jag tror inte att det kommer att gå vägen. Det räcker med en SE VCH i familjen...



The most famous "Swedish wildtrackingchampions" in the world...


Jag & Puzzel (han heter egentligen Lopplådans Vitala Vichy )


Christel, Puzzel & domaren på väg tillbaka till bilarna.

En mycket passande Queen-låt...

Kommentarer
Postat av: Flinga

SVCH - hur tjusigt låter inte det...?? Fröya Svchon Wickström...

2009-05-29 @ 07:14:48
Postat av: Fröya

Ja jag är ganska nöjd med mig själv. Matte säger att jag kan slänga mig i väggen i jämförelse med en Flinga som snart får kalla sig SSpCh. Vi bara väntar...

2009-05-29 @ 10:57:35
Postat av: Spion-Flinga

Hmmm - Flinga SSpchvon Gräll... Kanske ska ta mig samman nästa tävling....?

2009-05-29 @ 13:13:35
Postat av: Fröya

Så häftigt Flinga. Vi är på ditt lag - hela tiden, det vet du. Nästa start sitter SSpCh von Gräll. Är det Örebrotårta som serveras då?

2009-05-29 @ 16:29:40
Postat av: Hjalmar

Gisses vilket snack. Sluch af ernstedt har man ju varit länge. Era nosch är inget jämfört med hur min nos går när tikarna är extra fina.

Men vi hurrar ändå (så man kan få sig en extra snos)

GRATTIS!!!

2009-05-29 @ 17:49:45
Postat av: SSpCH von Gräll

Mja, matten påstår iof att jag måste prestera TVÅ gånger till... Man kan ju tycka att det skulle räcka att jag dyker upp för ett sånt där blågult papper!

Slår vad om att det blir tårta - fast det borde vara leverpastejbakelse... Vad fick du? Äggmacka är också bra...

2009-05-29 @ 17:50:25
Postat av: Fröya

Äggmacka...

Nej jag fick ett tokstort märgben. Vissa förändringar skedde i min mage, men det var det värt.

Intuch af Wickström lade sig plötsligt i diskussionen. Jag tycker inte att det räknas...

2009-05-29 @ 23:11:27
Postat av: Flinga

Nehej - såna däringa skönhetsmissar får allt hålla sig till sina likar!! Vi arbetande hjältar står liksom i en klass för sig... Tokstort märgben - vissa har det bra!

2009-05-30 @ 06:24:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0