Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

Veteranmaffian...

Min mamma fyller veteran i år *asgarv*...
Därmed har vi insett att flattarnas veteranklass i februari får det tyngsta (och i särklass mest meriterade) startfältet  som någonsin existerat i utställningsvärlden. Tänk hur Hanna och Sixten fick till det (vi vet ju i och för sig hur - men vilket resultat det blev på avkommorna!!)

Så långt matte kan räkna kryllar det av framstående flickor i mammas syskonskara:

Chili - SU(u)CH FINUCH
Humlan - NORDUCH
Wilma - SU(u)CH
Mamma - SUCH FINUCH PLCH INTUCH NordV-05 PLV-06 WW-06 LP I LP II

Sedan har vi Ellen Propellen, den där oerhört vackra "Darkhorsen" som tydligen ska ut och visa upp sig igen...(jag är ju som sagt VÄLDIGT lik henne)
Det är nog ingen idé att mamma ens anmäler till ett givet nederlag. Vi kan infinna oss och hålla i handväskorna åt syrrorrna som ska in i vänstervarvet.



Alla vill väl möta "vrålschnyggot" Casper i BIR & BIM. Jag känner i alla fall hans bror ganska väl - det gör min mamma också. Dom fick ju tillsammans en dotter som visade sig vara Guds gåva till mänskligheten. En och annan valp till kan säkert nämnas, men vi nöjer oss så här tycker jag....


Här är veterankillen alla brudar traktar efter. Tänk att få frottera sig med honom om kokarden...det ni systrar, det får ni allt slåss om ;o)

Kanske någon finstämd musik till detta evenemang...

Kommentarer
Postat av: Humlan Grahn

Hej igen.

Det var inte så elakt menat med pumlorna. Tyckte bara att man kunde hänga upp, typ, grisöron, tuggben, och sånt istället. Provade att kolla lite på vårat granbling, men wow vilken reaktion det blev på husfolket!!! Matte sa nåt om att någon (hmmm) skulle bli utan middag (katastrof...).

Fick gå hela dagen och vara orolig. Magsår nästa. Men som tur var så är inte matte av den långsura typen. Jag fick mat, fast mängden, mängden... den lämnar mycket övrigt att önska...



Sen ser jag verkligen fram emot att kliva in i vänstervarv och riktigt showa häcken av mej. Vadå veteran... det betyder ju inte att man är gammal (eller hur?) utan att man är rutinerad! Så det så!!!



Ha en bra fortsättning på nya året. Själv ska jag kolla in om mina barnbarn får tillräcklig med mat...

2009-01-01 @ 22:57:07
URL: http://www.gunways.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0