Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

Fettbomb...

Matte har glatt sig hela dagen...

"Min" onkolog Gunilla ni vet, ringde till matte i morse och meddelade att man i de senaste proverna från min knöl "bara" hittat fettceller!!!!! Jag har gått och blivit fläskig - fläckvis....

Gunilla ringde mitt under mattes pågående MBL-förhandling med bland annat vård-, läkar- och psykologförbundet. Vad hon, som arbetsgivareföreträdare tänker skriva i det protokollet kan vi bara gissa. Det ska bli ett sant nöje att höra om en enda liten mening närmar sig sanningen. Förhandlingen gällde privatiseringen av de psykiatriska verksamhetrna i den sydöstra delen av länet. Undrar vad matte kom fram till?

I alla fall så tyckte Gunilla att matte har en sådan koll på min kropp och allt som poppar upp på den. Därför skulle vi nöja oss med att åter testa förekomsten av eventuella mastceller i knölen om en månad. Matte tyckte att det kändes som en liten respit i oron för tillfället. Har vi en enorm tur så händer inget mer, men man ska inte ropa hej förrän man är över "häcken"...

Ikväll firade vi lite hemma. Även om den eminente "ståupparen" (som jag tidigare citerat) är av den bestämda övetygelsen att "man aldrig ska glädjas i onödan". Vi gör i alla fall ett tappert försök...


Matte har under kvällen försökt dammsuga bokhyllor och golvlister. Det måste vara betydligt värre än PMS. Testa får ni se. Bejakar ni det manliga släktet beror det inte på oss...

Snacka om att mammas (och till viss del min) "skrythylla" rörde sig av egen kraft. Ett fett lager ludd hade lägrat sig över pokaler och kokarder. Jag tycker att vi lägger ut dem i garaget bland alla andra rosetter. En sanitär olägenhet är precis vad skräpet är...

 
Här har mamma och jag varit schnygga med Sussie...(mest mamma förstås)


Här har vi varit duktiga i arbete med matte...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0