Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

Sopskaft...

Vilket fantastiskt hundliv man faktiskt får leva här ute i skärgården...

Bara det här att kliva rakt ut från ytterdörren och sedan, efter 20 meter över gräsmattan befinna sig i storskogen. En lång promenad på ca en mil fram till den östraste delen av ön. Inte ett hus, inte en enda väg så långt ögat når, och att aldrig behöva släpa med sig koppel - vi brukar nästan aldrig möta en enda människa, och även om vi gör det kan vi faktiskt uppföra oss suveränt mamma och jag. Att också få skutta runt i trädgården hela dagen, eller bara ligga och softa uppe på vår "hylla" under tak på uteplatsen är ju toklyxigt. Mamma och jag är faktiskt lyckligt lottade (det tycker matte också - och dessutom f-n så bortskämda)...

Idag har vi spårat...
Och så pratar vi inte mer om det. Det var den allra sämsta insatsen matte har beskådat, både från min och mammas sida. OK, visst har det blåst bomber hela natten, men det tyckte matte inte var någon ursäkt. Min klöv hittade vi inte ens, och mamma hade slalomrace över hela kommunen. Inte en enda sträcka rätt. Skitdåligt rent ut sagt. Matte är sur...(därför byter vi ämne)

Tänk att sjöar och vattendrag har en sådan fantastisk dragningskraft på mig. Mamma och jag är förbjudna att bada utomhus än så länge. Matte vill inte att vi drar på oss urinvägsinfektioner och livmoderinflamationer. Tyvärr en ganska vanlig åkomma efter kalla utonhusbad enligt veterinären. Speciellt för mamma som är lite till åren. Hennes muskler, leder och skelett ska INTE bli kalla sades det när matte sökte vård för mammas begynnande stelhet. Tack och lov är inte mamma en lika stor badjävel som jag, men regeln gäller tyvärr för oss båda två. Jag blir alldeles "spansk" så fort jag får havet i näsan. Snacka om att "gasa på stället marsch", det hjälper tyvärr inte med en matte som vår...

Matte har i alla fall tinat nytt  blod. Det finns inte en sportmössa i världen att det kan gå sämre i övermorgon än vad det gjorde idag. Matte ska sova på saken, mamma och jag också...

Mattes vy från dagens spårande...(repor i hela ansiktet, till ingen nytta)

Kommentarer
Postat av: Flinga

Ja, hon verkar ju inte ha fattat mycket eran matte. Det måste ju helt enkelt ha varit sjuuukt svårt om ni inte hittade klöven...



Bada ja, det gillar jag med. När vattnet är mer än 22 grader varmt... Annars domnar mina tår...

2009-04-20 @ 13:37:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0