Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

Matte har inte fattat nånting...

Jag vill bli grythund!!
Grävling, det är livet på en pinne. Vi har ett helt stim i skogarna utanför vårt staket, och under det stora berget i öster finns deras boningar. Jag kan knappt andas normalt när vi går på våra promenader i den riktningen. Det doftar svart- & vitrandigt överallt.

Konstiga ljud kommer från min nos ju närmare gryten vi kommer och jag tappar totalt kontrollen över pälsen på ryggen. Matte tycker att jag ser ut som en abborre. En studsande språngmarsch uppstår och benföringen liknar definitivt Zeb Macahans (där framträder mina suveräna lårmuskler i en lämplig dager).
Till och med min mamma går igång över dessa stora gnagare (eller vad dom nu är), och det vill inte säga lite...

Jag googlade därför på grytproven....
Det är så att man hissnar. Tänk er att få bli en godkänd SPRÄNGARE! Jag kan inte se någon mer lämplig kandidat än mig själv.
Saxade "kravspecen" från hemsidan:

Grytanlagsprov sprängare

Grytanlagsproven, som bör vara slutmålet för träningarna innan den praktiska jakten, värderar hundens egenskaper i åtta moment:

  • Arbetssätt vid kontakt med provdjuret  (måste man kontakta provdjuret först?)
  • Skärpa  (det är väl han som ska bära min packning i Himalaya?)
  • Jaktlust  (sover Dolly Parton på rygg?)
  • Hinderforcering  (det är väl ingen jäkla banhoppning vi pratar om?)
  • Rörlighet - vilja att bryta  (jag är svensk och tänker inte bryta på något annat språk))
  • Skall - hörbarhet  (hörseln är det inget fel på, skäller gör jag när det passar)
  • Ärlighet  (ABSOLUT!!)
  • Lydnad  (vilka påhopp, skulle jag vara olydig?)
Dom där små insekterna (läs terrier) som idag irrar omkring i grytgångarna kan slänga sig i väggen. Jag vill att ni  framför er ser när en mäktig välpälsad flattik spränger hela sk-ten... Sveriges nästa dynamitard heter Fröya Linnéa...

News_badger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0