Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

Snytbagge...


Matte är brakförkyld. Hur kul är det?
Dessutom har hon jobbat oavbrutet (förutom när hon snytit sig). Vid dessa tillfällen har vi INTE kul. Promenaderna blir kortare än Britney Spears minikjol...

Tack och lov att det stundar julhelger. Nu får tanten faktiskt pigga på sig och komma loss lite i skogen. Det har inte varit mycket sånt på senaste tiden. I massor av dagar framöver kan vi hitta på både bus och träning. KANON!!

Matte vill åka till vargarna i Kolmården igen. Jag ger mig sjutton på att hon druckit T-sprit. Vem tusan vill komma i närheten av de där blodtörstiga monstren? En gång såg jag några vargar. Det  var från baksidan av deras hägn på Skansen. Fyra individer lufsade längs staketet och jag blev stor som en Newfoundland. Att jag hade så mycket päls hade väl ingen kunnat ana. Mamma hade noll koll som vanligt. Jag grunnar på hur mycket hon egentligen registrerar. Tänk vad hon går miste om...

I tisdags var jag på Nacka djurklinik igen. Veterinären ville bara se så att hålet där min klo suttit läkte fint som det skulle. Hon var väldigt nöjd. Inga symtom på vare sig infektion eller "benröta".

Det anmärkningsvärda var att det i väntrummet fanns en massa tuggben, leksaker och smågodis för hundar. Jag markerade lite finkänsligt vad jag helst ville ha genom att vräka omkull en hel korg full med trynen. Lite grann som när man går till tandläkaren och sedan får ett bokmärke för att man varit duktig och inte bitit tandläkaren... Så tänkte jag.
Då köper matte TVÅ RÅTTOR istället!! Inte till mig, nej då, utan till de där två beväpnade kattasen hemmavid. Och stanken var vidrig. Kattmynta spred sig i hela bilen. Jag har lagt in en protest hos Kungl Majt, och dessutom påkallat en central förhandling enligt 14§ MBL.
Det får faktiskt finnas gränser...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0