Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

Skrutt på lång stång...

Är väl opererad igen...

Matte som ju har full koll på hela min kropp och som dagligen klämmer och känner överallt på mig hittade i förra veckan en ny "hudflik", denna gång på insidan av mitt ena lår. Iväg till Bagis direkt. Min ordinarie onkolog Gunilla på Albano hade semester så det fick som sagt istället bli djursjukhuset i Bagarmossen.

Som vanligt när det gäller mig hittade labbet förstås elaka celler i den nya utväxten. Operation var alltså ett faktum igen. Matte bad veterinären - när jag ändå sövdes - att skära bort mitt lipom som satt under bröstkorgen. Jag har ju tidigare haft en liknande fettknöl som det efter ett tid dök upp mastceller i, så det var lika bra att karva den på samma gång.

Nu känner jag mig ganska OK igen. Operationen skedde i tisdags, och innan dess röntgade man mig så att det inte skulle ha hunnit bli några metastaser i lungorna. Tack och lov skedde inga såna fynd...


Ni ser hur jag ser ut. Rakad på nästan hela magen och stora förband fastklistrade över operationssåren. Veterinären skär med stor marginal (4 x 4 cm) när det gäller mastocytom och matte vill inte påstå att det är ett plastikkirurgiskt ingrepp jag genomgått. Men huvudsaken allt försvunnit, svar kommer om 10-12 dagar.

Magsjukan anföll mig också i förrgår. Det brukar ibland vara krångligt att komma tillrätta med den åkomman då det gäller mig, men matte är nu alltid förberedd med både morotspuré och dietfoder från Hill´s. Igår bajsade jag därför fin korv igen...

Egentligen ska jag nu gå i koppel i 10 dagar, men ikväll fick jag för första gången strosa lite på egen hand. Tror ni inte att jag fyndade direkt. "Ett stort älghelvete" stötte jag (som matte uttryckte sig), och snabbt hade farten ökat betänkligt (innan tanten lyckades kalla in mig). Matte håller alla tummar för att sömmarna höll under förbanden, än så länge syns i alla fall inget spår av att något rämnat. Jag kan slå vad om att mitt "fria följ" är över för denna gång...

Lite lugnande musik för mattes hårt ansatta nerver...

PS
Jag tror inte att mitt försäkringsbolag är speciellt förtjust i mig, men min matte älskar mig, det räcker långt...

Kommentarer
Postat av: Hjalmar & Krut

Vi är förtjusta i dig! Du är både snäll och rolig, det kan man inte säga om din mamma. Hon är ett riktigt rivjärn, men du är mild som en sommarbris..

Bli bra snart

Pussar från oss

2010-07-19 @ 09:39:43
Postat av: Flinga

Ojojoj, så du ser ut!! Tänker att man kanske kan göra något snyggt i chiffonje att dölja eländet med...

Krya på dig!

2010-07-21 @ 07:31:57
Postat av: Fröya

Ett bra material det där du förslår Flinga. Matte ska genast utarbeta ett mönster för klädsel till aftonbruk. Numera är föbanden borta och jag ser ut som en rödrandig räka på magen. Jag får likosom lite eksem av klistret från Fixomullen. Borde matcha klädseln i lila kanske...

2010-07-21 @ 17:42:54
Postat av: Fröya

Kanske får man önska sig chiffong istället...

2010-07-21 @ 18:26:31
Postat av: Flinga

chiffong - för natten då...?

2010-07-26 @ 19:17:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0