Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

Istid...

Nu har isen lagt sig på havet...

Det är inte så ofta det händer, men nu har det varit minusgrader länge och då kan man ibland promenera över till öarna i arkipelagen. Matte tycker att det är lite kusligt när det knakar och sjunger i isen men vi knallade på och hoppades att vi inte skulle braka igenom. Några långfärdsskridskoåkare fanns omkring oss så vi hade väl fått hjälp upp om vi försvunnit i någon vak. Tur att man inte är hanhund om detta skulle inträffa...


Underbart väder var det och mamma letade väl något ätbart som vanligt...


När snötäckt is går över till vanlig is blir man lite misstänksam...


Men kul är det att springa på "öppet hav". Till och med mamma blir lite busig...


Lite halt var det för mamma - bäst att hålla sig uppe i snön...


Men hon måste ändå testa "glidet" en gång till - Sveriges smidigaste, ni vet...


Jag är betydligt snabbare på underlaget - har vältränade klor - sedan tunnelbanegolvet...


Full koll - negerboll...

Kommentarer
Postat av: Puzzel

Jag har också varit ute på isen på sjön Orlången. Matte och husse hade långfärdsskridskor, men de är ju inget vidare på skridsko så jag hjälpte till och hoppade runt dom och knuffades lite. Sen fick jag fart på dem. Jag drog husse runt halva Orlången. Han for efter hur elegant som helst. Matte for ner i en spricka med ena skridskon och slog pladask på ändan. Efter det har hon ojat sig en hel del. Vissa tål ju ingenting. Efter skridsko-äventyret blev det varm choklad för de som var utvalda. En annan fick hålla tillgodo med lite torrt "knaper". /Puzzel

2010-01-25 @ 11:04:16
Postat av: Flinga

Lyllos lyllos ni!!!

Den här matten jag fått, hon är livrädd för isar... Inga ispromenader här inte... Suck!

2010-01-25 @ 11:32:09
Postat av: Rut-the terrier

Lyllos er säger jag oxå...som får springa fritt på isarna! Här är mina dagar räknade. Min matte säger att min "lös-säsong" snart är över, närmare bestämt på söndag. Ve och fasa!!! Rädda mig Fröya!

2010-01-27 @ 11:06:01
URL: http://www.annaq.se
Postat av: Fröya

Matte & husse tyckte att det var OK att gå på isen så länge den var snötäckt på de flesta ställena (falsk trygghet). Matte tror dessutom att hon kan springa ifatt mig om jag skulle få för mig något, typ leka med rådjur eller så. Att ha en korkad matte är ganska bekvämt ibland. Mamma och jag vill se henne "persa" på isen över till Nämdö när jag ger järnet.

2010-01-27 @ 16:25:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0