Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

Kennelträff 2010

Återigen en samling för kenneträff på Nynäshamns brukshundklubb. Mamma och jag följde självklart med matte söderut för där brukar det hända fantastiskt skojiga saker.
Tävling på elitnivå där bus blandas med riktigt retrieverarbete.

Jag skulle egentligen inte fått delta enligt matte. Min infektion är i och för sig på väg att lägga sig, men jag är ju fortfarande tungt dopad med antibiotika. Tur att Puzzels matte Christel inte var på plats. Hon är ju dopingkontrollant och hennes hederskod är att ALLTID ingripa vid misstanke om brott...

Jag vann inte Almanzatrofén - konstigt!! Men där skyller jag på att matte inte maxade svårighetsgraden i mitt arbete. Däremot gick syrran Hedvig och mamma till final tillsammans med Kry, Julia, Mascot och en till hund som matte inte vet vad den heter (vi ska självklart kolla upp det).

Här följer lite osorterade bildbevis från dagens begivenheter, ungefär som det ser ut inuti mattes huvud - osorterat alltså...


Finalgänget - Anna & Hedvig, Mamma & Matte, Anna & Kry, Tina & Julia/Mascot


Mamma i finalens markeringsarbete - en LÅNG dubbelmarkering nere vid järnvägen - mamma ser onekligen laddad ut...


Finaldirigeringen som gick över hela fältet och ca 20 meter upp i skogen - där hade mamma tur (matte säger att det var ren skicklighet från förarens sida)


Vissa deltagare kände sig emellanåt lite osäkra på vad som egentligen pågick. Det har vi full förståelse för...


Och här ser vi dagens segrare - Anna & Kry!! Men nästa gång då hoppas vi att jag är "fit for fight!. Då du Kry, då är det kört för din del...


Syrran Hedvig i väntan på trippelmarkeringen uppe i skogen hos Daniel...


Tina & Julia i finalens dirigeringsmoment...(en stilig veteran, precis som mamma).
 

Segerekipaget i sin dirigering mot kommungränsen...


Under dagen hann väl Ragnhild också med att trimma nästan varenda hund som deltog. Nästa gång ska vi befria henne från det jobbet. Matte kan ta fram saxen istället. Det blir med all säkerhet ett kalasresultat. Alla trimmade hundar kommer att se ut som svanar...(det är matte bra på - "svanlooken" alltså)


Dagens STORA CHARMÖR!! Rebus som satsade på varenda "kjoltyg" i sikte. Där var mamma kanske inte så pedagogisk...

Resultatlistan från den stora sammandrabbningen såg ut så här:

1. Anna & Kry
2. Matte & Mamma
3. Gunilla? & ? (vi ska kolla upp)
4. Tina & Julia
5. Tina & Mascot
6. Anna & Hedvig

Åja, kunde vart värre, två av tre i familjen till final är inte illa pinkat. Den tredje, som ju är jag, kommer att slå alla med hästlängder 2012. Välkomna att utmana mig ni som vågar...

Kommentarer
Postat av: Puzzel

Matte ligger bara på soffan eller sitter och hänger i bastun och struntar fullständigt i allt som kan relateras till arbete, t ex dopingkontroller. Jag får knappt inte ut henne på promenad - hon hittar inte sina regnkläder säger hon!! Vart tog det vägen?? Vädret alltså?

Hoppas att allt är bra med er tjejer!

Pussar från Puzzel

2010-08-04 @ 11:30:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0