Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

Höst...

Nog är det väl lite höstkänsla. SKÖNT!!

Tiomilamarsch i hög luft och värmande sol. Vi är nöjda kan jag säga. Nu orkar man hänga på lite både uppför och nerför utan att tungan hänger tre meter efter. Matten börjar också få lite flås vilket definitivt inte skadar!!

Idag mycket tåga i mossar (vilket från start inte alls var meningen, vi bara hamnade där som vanligt). Mattes skor ser ut därefter, man borde tala med Haglöfs om att ett speciellt "rengöringskitt" skulle ingå vid köp av deras fotbeklädnader. Kanske hjälper tvättmaskinen till lite. Det hänger mossa i alla skosnören och inuti finns både det ena och det andra - mest det andra - och då menar vi barr, björkfrön, pinnar, torkade blommor och ett dussintal lingon. Blåbären har också gett en fin inramning till shortsrumpan. Kan man inte stå på benen får man skylla sig själv...


Mamsen med sitt tuggben...


Jag fick väl också ett...

Nu blir det lite lördagsmys och mental uppladdning inför morgondagen. Då slänger vi oss iväg till den FÖRSTA JAKTDAGEN!! Matte hotar i och för sig med att jag kanske inte får följa med. Jag är grymt skendräktig och ska säkert föda alla bäbisar inom kort. Matte säger att jag bara bäddar och piper och dessutom har jag nog samlat på mig "käk" till de små som bör räcka fram till jul. Mjölkstockning på grund av kallt vatten vill inte matte att jag drar på mig. Men för f-n sticka då en hudnära kropppsmudd till mig, och dra sedan en torrdräkt ovanpå. Hur svårt kan det vara??
Vi får väl se hur morgondagen avlöper. Mamma får som sagt visa om hon orkar hänga på en jakthöst till. Matte håller alla tummar, för det är ju faktiskt det roligaste som finns... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0