Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

Äntligen...

Vi har kommit med på ett ordinarie viltspårsprov i öppenklass...
Jag och matte ska ut och spänna bågen igen (alldeles om ett litet tag). Denna gång som sagt i ett ordinarie spår. Det enda som nu fattas för jag ska kunna "hämta ut championatet". Sedan kan jag förlänga mina titlar - långt utanför ett A4-papper. Inget att göra någon stor sak av. Jag kommer att briljera som vanligt...

Matte är inte alls lika säker. Hon mår mest illa av att ha genomfört denna "anmälningshandling". Jag tycker att det är kränkande att hon inte lutar sig tillbaka och låter mig sköta det hela. Nu kommer det i alla fall att bli spåra av - varje dag fram till provstart.

Dessutom handlar det nu bara om mig. Mamma får väl leka lite med husse på gräsmattan istället (*lol*). En tramsig lek som mamma hittat på. Den går ut på att husse jagar henne över hela tomten med en tross i munnen (det är alltså mamma som har trossen - inte husse, vad trodde ni?) Riktigt bottennapp. jag skulle aldrig delta i lekar av den karaktären. Jag går bredvid och spanar, och om det vill sig riktigt väl tappar mamma sin tross och då är jag snabbare än ett JAS-plan. Hugger blint i luften, suveränt effektiv. Husse vill INTE ha fingarna i kläm, och jag bits hårt i skarpt läge...

Med på provet följer också brunbjörnen Puzzel. Hans matte kommer att ha "häcken full" med att vara co-driver till provplatsen. Matte har som ni vet noll lokalsinne och den vägbeskrivning som hon hjälpigt skrivit ner efter domarens beskrivning kommer att sätta Puzzels matte på det svåraste provet hon upplevt under hela maj månad. Att sedan starta sin hund  kommer att vara en barnlek för henne. Mattes GPS fångar inte upp så små byar som det är tal om i dessa sammanhang. Närmaste lilla ort är väl OK, men sedan bär det av rätt ut i vegetationen...


Ni ser ju - fullt ös...

Lite vacker musik att ladda till inför provet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0