Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

FFF...

Mattes totala fokus just nu är som sagt "De tre F:en", och det gäller förstås mig på mina rastningspromenader.
Hur ser bajset ut??

FÄRG
FORM
FASTHET

Det är alltså bajs vi pratar om - mitt  bajs för att vara mer exakt....

Magen har för dagen varit ganska lugn (min mage förstås). Matte kokade en halv hokifilé och lite ris till frukost åt mig. Sedan for hon iväg till Bagis djursjukhus och köpte Hill´s I/D dietfoder. Den maten har jag ätit ganska många gånger. Vi brukar alltid ha ett litet förråd av dessa burkar bunkrade i förrådet. Dock inte just denna gång. Ungefär varannan timme har jag sedan fått två matskedar "snällfoder". Svältgränsen tycker jag, men som sagt vi får inte ropa ens ett litet pytte-hej.

Jag har ännu inte bajsat "fin korv", vilket är mattes mått på ett OK tillfrisknande. Just det uttrycket skrev en gång en veterinär från Ultuna på ett "hemgångsråd". Detta gällde en schäfertik som matte ägde i sitt tidigare liv. Matte citerar; "Idag har Dewi bajsat fin korv och får därför gå hem på dietfoder". Ganska så bra beskrivet tycker matte och använder därför uttrycket i både tid och otid...(mest i otid)

Vi behöver självfallet inte gå in på detaljer, (även om matte älskar att beskriva just sånt här), men vi kan göra en liten liknelse; SLIME (ni vet den där kletiga massan som var så populär för ett antal år sedan).

Jag kräks i alla fall inte längre och matte har städat undan det sista spåren efter gårdagens anfall. Hela min korg och alla fällar var nedkräkta (som matte bara slängde ut i trädgården). Mamma och jag har ganska många fällar (hur det nu kan komma sig - "fällbesatt" matte tror vi är ett hett tips) så två av dem åkte direkt i soptunnan i morse.

Nu hoppas jag och matte på en lugn natt. Vi ska strax bädda ner oss hon och jag. Håll tummarna för att morgondagen blir en ypperlig "finkorvsdag"...

PS

 


Vi tog i alla fall en liten flukt på några av våra spårmarker idag (bilderna från i höstas). Längtar....

Vi får nöja oss med dagens musikaliska inslag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0