Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

Hemsökt...

RATS...!!
Har man lagt sig skönt i soffan för att "chilla" lite framför TV:n - då ligger  "gerbilerna" i bakhåll. Man kan höra deras spretiga små fötter komma krafsande över kudden, och man ser hur morrhåren sticker upp bakom fjärrkontrollen.

Mamma tycker att dessa djur luktar extremt gott och brukar därför trycka till dem rejält med nosen, så att de blir alldeles platta... Deras "sibiriska" dvärgpälsar ser efter en sådan behandling ut som om de varit med i Krimkriget.

Jag vågar överhuvudtaget inte titta på dem. Om man inte kopplar greppet med en distinkt ögonkontakt så tror ett sånt litet "pucko" att man inte finns. Då upplevs man bara som en stor mysig ryamatta (sjysst jämförelse). Risken är annars överhängande att nåt av kräken i ett obevakat ögonblick kastar sig över något vitalt organ på ens kropp. Jag kan bara inte tänka tanken....

Majskorn, torkade ärtor, havregryn och Gud vet allt, finns i stora påsar i ansiktet på krypen, och är man inte på helspänn så har man plötsligt hela pälsen full med "gnagmat". Helt utan anledning spottar de små liven bara ut en rejäl hög där de kommer åt, PÅ MIG!! Ibland hinner jag faktiskt äta upp högen innan matte höjer rösten. Planen är att jag ska svälta ut dem...

Vi ska inte tala om den mörka delen av dygnet. Då är helvetet ett faktum. Gerbilerna har nämligen hjul i sina burar, och i dessa hjul springer småfötterna oavbrutet hela natten, och det är INTE ljudlöst, (här får man inte sömnen)... Vi skulle kunna försörja hela norra Europa med ström om vi bara kopplade upp hjulen mot elkraftverket i Gustavsberg.

På detta område borde det forskas betydligt mer nu i miljötänkets tider. Föd upp en sjuhelsikes massa hamstrar, snickra ihop 16 782 "springhjul", släpp in odjuren där och jag kan garantera att vi i ett vips täckt in hela Värmdö kommuns årsförbrukning av energi. Vi kan börja där....fantastisk affärsidé. Jag måste starta ett "gerbilbolag" och håva in stålarna...


Kommentarer
Postat av: Hjalmar

Varför ska du käka råttmat?!! Ät upp råttorna istället. Lär bli ett jävla liv först på din tvåbenting men jag tror att innerstinne blir glad..



När ska vi ses..

2008-10-30 @ 09:01:04
Postat av: Hjalmar

Jaha, här är det minsan ingen demokrati där man får tycka (skriva) vad man vill!!!

2008-10-30 @ 09:02:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0