Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

2010...

Gott Nytt År alla!!

Må detta år bli ett riktigt spännande och innehållsrikt sådant. Mycket inträffar just 2010:
- en artonårig student, mönstrande, körkortstagare, (förhoppningsvis utlandsstudent)
- en tjugoåring, förmodligen universitetsstuderande, (troligen Asienresenär)
- en trettioåring
- en planering för alternativt boende, (koja, härbre, regemente, bivack)
- hundplaner? Ja, en hel hög (matte återkommer nog om dem)

Ja, ja, det visar sig hur det hela kommer att arta sig. Något nyårslöfte eller två har väl också formulerats. Partiledningen i det beryktade semesterpartiet, (Jonna & matte) har bl a satsat på en gemensam viktreducering, var och en på sitt håll förstås. Resultatet kommer nästan att halvera medlemsantalet, men satsningen är av nöden tvungen på den svenska sidan. Hur det kommer till uttryck för Jonna i London uttalar vi oss inte om här i den insnöade  skärgården. Upp till bevis inför "Beach 2010" (eller möjligen "Bitch 2010"). Inte så svårt att välja i mattes fall, det senare har hon redan införlivat idag...

Träningsvärken efter allt pulsande har dämpat mattes framfart lite i terrängen. Idag fick det faktiskt bli lite "pistat" underlag och då är Södersveds stora campingområde ett riktigt sjysst alternativ. En artikel i "Mitt i Värmdö" visade hur en del familjer faktiskt firar jul i sin husvagn där mitt uppe bland snödrivorna. Det såg jäkligt kallt ut när vi passerade. Vet inte riktigt om det skulle vara mattes grej att tillbringa julen med en sådan närkontakt...


Grindvakt?


Inloppet från Värmdö till Ingarö...


I skogen som man kan skymta en bit bort hänger en och annan dummie i träden. Hjalmar & hans matte vet vad vi pratar om...(Krut var inte ens påtänkt när det begav sig)


Incheckning till campingen - man kanske skulle satsa på ett litet tält, bara för att chocka...


Vidderna ner mot Kolströms kanal och Ingarö kyrka & prästgård (där springer jag som fortast)...


Mamma - lite fundersam över nästa vägval...


Schnyggot "Spröys" (alltså jag) - lite isig men väldigt parant...

PS
Vill bara berätta något fasansfullt. Igår kväll glömde matte att ta av oss "raffseten", (vi löper ju) innan vi gick ut och rastade. Det upptäckte hon först nere vid fotbollsplanen när det hade hänt både det ena och det andra (mest det ena). Jag säger inget mer så har jag inget sagt. Man kan ju tro att människan var dyngrak, men inte ens det kan hon skylla på...

Lite musik som plåster på såren...

Kommentarer
Postat av: Flinga

Been there, done that - med underkläderna alltså... och säger bara: Suck! De är ganska lika våra människor. Finns inga gränser för de förnedringar de utsätter oss för!

2010-01-02 @ 08:34:02
Postat av: Fröya

Visst är det avskyvärt Flinga?

Jag tycker att vi gör gemensam sak i detta och skriver till Djurskyddsföreningen. Ett par år på "Hinsan" för våra människor vore väl på sin plats? Din människa har ju ganska nära dit också. Då kan vi få tillbringa tiden på ett rekreationscenter. Det kan vi både behöva och vara väl värda. Jag återkommer till dig när jag formulerat ett utkast...

2010-01-02 @ 13:21:43
Postat av: Flinga

Låter väl genomtänkt! Jag önskar ett ställe där man får sjunga fritt!

2010-01-02 @ 20:31:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0