Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

Tappt...

Tyst som i graven...
Ja, en kort stund blev jag lite orolig att matte tröttnat på att spökskriva min blogg. Men som ni ser är vi på banan igen...

Jag vill först och främst berätta att jag fick träna passivitet i lördags. Matte tog med sig mig & mamma ner till Sussie i Sorunda där Jens Palmqvist höll helgkurs. Mamma skulle trimmas inför utställningen i Västerås som genomförs på lördag och då erbjöd sig matte att under dagen vara "springflicka" åt instruktören. Detta resulterade i att jag fick gå med på gärdet, utan att göra någonting. Matte sköt med apportkastare, gick med i "linjen" och min uppgift var bara att hålla tyst och markera. EN enda apport fick jag leta på, och den var långt bort där ingen annan hund markerat. Jag glassade lite bara, matte vet ju att jag är en riktigt duglig markör.

På söndagen fick vi stanna hemma. Diezels matte Sussie blev sjuk och hon bad därför matte att delta i kursen med Diezel istället för henne. Vilket skit för mig. Matte tyckte att det var fantastiskt kul, om Diezel tyckte detsamma vet vi inte riktigt. Om Gud vill och någons byxor håller startar matte kanske grabben på något B-prov under våren. Vi får se hur landet ligger...

Till helgen är det som sagt utställning i Rocklundahallen. Mamma är anmäld, men på grund av det där avskyvärda askmolnet från Island har det skett en mängd domarbyten. Den domaren som nu blivit placerad att döma flattarna är inte speciellt intressant i mattes ögon. Hon har dömt mamma förut och inte tyckt att det var den bästa veteranen i klassen. Förmodligen stannar vi hemma, och då kan vi ge järnet i träning istället. Kanske kan vi fånga in grabben Diezel och se vad han går för med det vilt vi kommer att tina upp. Spännande...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0