Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

Läppen darrar...

Mamma har kommit med på jaktprovet på Ökna!!

(Shit & pitt) var mattes första kommentar. Kanske inte så välformulerat men nog så beskrivande...
Ekipaget matte&mamma har också avancerat till tredje reserv på Ornöprovet. Djävulskt duktiga Comet med matte Åza har nystat hem den sista ettan i öppenklassen så nu blir det eliten för hela slanten. Han lämnar då en ordinarie plats på Ornö.

SUPERGRATTIS till denna avundsvärda uppflyttning. Själv harvar matte runt med en halvdan veteran på proven - men eftersom mamma är mattes första retriever får hon finna sig i att fungera som "crash-test-dummy". En tålig individ den där mamman...

Duktige pojken Comet kommer vi förhoppningsvis att träffa flera gånger i höst på jakterna, så nära inpå som på lördag till och med. Vi har bett, bönat, hotat och paxat för att vi ska få vara på hans lag...

På provet på Ökna har tack och lov också brunbjörnen Hjalle lottats in. Då kan matte klistra sig fast vid hans matte och kräkas i luvan på hennes regnjacka. Ett mycket uppskattat trick innan hon tuppar av...


Vi behöver en passande blomma till provstarten - denna gör sig bra...

PS
Kvällens träning kändes inte uppbygglig. På något sätt har mamma glömt bort fenomenet dubbelmarkering (att springa till samma nedslag hela tiden är INTE rätt). Matte säger att jag inte lyckades just mycket bättre i det avseendet, men där tycker jag att hon har fel. Vilt var det i alla fall vi släpade på, och jag skötte mig med den äran då det gällde hanteringen. Dessutom lämnade jag av alla pippisar i handen på matte. Ett stort steg framåt i min värld...

Kommentarer
Postat av: Lena

Avundas er inte! O nej! Själv får jag stora skälvan bara av att titta på jaktprovsprogrammet... Har i alla fall lyckats klicka iväg en beställning på en apportkastare...ett stoort steg framåt i vår värld! Lycka till!

2009-09-15 @ 23:52:12
Postat av: Fröyas matte

Det är skönt att höra att det är någon som förstår denna mardrömslika förteelsen jaktprov. JAg skulle glädja mig enormt om jag bara fick följa ditt råd och beställa en ny apportkastare. Klart bättre för nerverna.

2009-09-16 @ 09:34:32
Postat av: Lina

Och jag läängtar tills det är dags att anmäla Stajla! Men det är ju lätt att göra nu - evigheter tills dess och när dagen närmar sig behöver jag nog några valium...

2009-09-16 @ 17:09:02
Postat av: Hjalmar & Krut

Om du hittar mattes luva så är det fritt fram att kräkas i de. För matte har lyckats slita loss luvan från själva jackan. Hon är bra stark vår matte...

2009-09-16 @ 21:02:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0