Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

Jakt igen...


Förra årets jakt på Duseborg avslutades med en ren katastrof för vårt vidkommande. Matte skämdes i flera månader efteråt, (på andra såten var jag var inte ett dugg tyst, och min mamma fick under en kort stund på sista såten för sig att i den vråltunga och skyhöga vassen lämna några änder till föraren vid sidan om matte - mamma var i och för sig slut i både huvud och kropp vid det laget). Så det var med skräckblandad förtjusning som matte packade in oss i bilen och satte av mot grymt vackra Duseborg.

Fantastiskt väder, massor med änder (304 tror matte - eller vad säger Åza som hade benkoll?) och ett alldeles enastående trevligt apportörsgäng. Kunde inte bli bättre. Mamma fick jobba mest idag (riktigt duktig - matte är nöjd - ingen pippi lämnad till någon annan). Det fanns en viss oro för att jag inte fattat vinken med hotet om gaffatejp runt nosen. Men jag skötte mig faktiskt, gnisslade bara lite när alla skyttar hälsade på apportörerna (och där charmade mamma in sig hos skyttarna - flinade  och "pratade" som hon brukar - trams). Hur lång tid ska sånt behöva ta? Nu har vi spridit runt den "nya influensan" med alla handskakningar. Grevlig bacelusk är aldrig fel...

 


Duseborgs vackra magasin...


Lördagen apportörer - någon kanske saknas....

Dagens jakt innehöll också en KKL. Mycket intressant tyckte matte. Det är något vi aldrig kommer att få uppleva. Vi får nöja oss med en KMLB (kast med liten boll). Inte fel det heller...

Lite pömsiga efter dagens insats...


Mamma i myskorgen nummer 1


Jag tar väl matte & husses säng som vanligt - luktar bara lite dy...(inte sängen alltså)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0