Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

Hälsovådligt...

Bara att vistas i närheten av ett jaktprov gör att hjärtverksamheten hos matte ökar betänkligt...

Idag startade Karin & Hjalle på Eskilstunaprovet. Vi vet inte om matte bidrog med någon större "coachning" i sitt tillstånd, men spännande är det i alla fall. Hjalle kammade hem ett hedersamt andrapris i öppenklassen. Svåra svåra dirigeringar både på land och vatten placerade vingar på ettan...


Hjalmar på plats...


Anna till start i nybörjarklass...


Domare Birgitta vid vattenarbetet...


Dirigeringsspaning...


Markeringsspaning...


Fin avlämning...(Karin har ställt ifrån sig pavan en liten stund)


Hjalle i passivitet...


Lättnaden efter avslutat prov...


Monica efter avslutat prov...


Proffsfotograf Peter...(några av hans bilder ska konfiskeras)


Vy över vattenarbetet...(Hjalle på väg ut till markering)


Publikens hylla...



Kommentarer
Postat av: Lina

Borde ju ha varit där och beskådat det hela!!! Men jag var minsann i en fin sökruta och låg stilla i en liten grop bland myror och myggor medan jag blev utskälld av olika hudnar - helt normal hobby...

2009-09-14 @ 20:59:44
Postat av: Fröyas matte

En liten grop???

En gång i tiden gick jag & Fröya några sökkurser, men jag kan inte påminna mig att vi kom så långt som till lektionen "ligga i liten grop"...

Kan det tänkas vara lokalt över Närkeslätten tro? Där får man kanske borra ner sig i de små ojämnheterna man kan hitta i marken. Vi gömde oss ju i Stockholms skärgård. Många figgar har ännu inte blivit återfunna...

2009-09-14 @ 21:25:18
Postat av: Lina

Nja, i själva verket var det nog lite olika gömslen - tex en ihålighet under en stor sten (liite otäckt var det allt!

Hmmm - de små ojämnheter man kan hitta... Har du varit i Kilsbergen?!? Har fortfarande träningsvärk, och bilden av Stajla som kommer flygandes nerför ett mindre stup sitter fastbränd på hornhinnan!

2009-09-15 @ 07:17:22
Postat av: Fröyas matte

Kilsbergen är mitt andra hem...

Där kan jag förstå att det finns kratrar efter nedslagna granater att gömma sig i, och hjulspår djupa som domedagsklyftan efter alla kvinnliga bikårister (bl a min mor - mindre lyckad som lastbilförare)som övat i detta militära område.



Var försiktiga så att ni inte stöter på blindgångare...

2009-09-15 @ 22:08:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0