Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

Ad hoc...

Det blev ännu en apporterande dag i solen...

I mattes kalender fanns inte tisdagens jakt inskriven, men när frågan om deltagande kom upp för några dagar sedan (och matte redan fått några avbokade möten just den dagen) var vi helt plötsligt på väg mot Duseborg igen. Inte finns det mycket sparade semesterdagar kvar till jul inte, men det här med apportering i skarpt läge överträffar julafton med hästlängder - i alla fall för matte, mamma & mig. 

Anna som har Casper, Kry & Rut följde med oss i vår bil (Casper fick dock stanna hemma), och jag fick för första gången på nära håll se min idol "Queen of the German huntingterriers" - Rut. Det är hon som skakat om SBK i dess grundvalar genom att tillskapa fantastiskt intressanta moment i såväl bruks som lydnad. Ni vet det som matte beskrivit i tidigare inlägg, och som jag bara suktar efter att få testa på träning och prov. Kampmorra i fria följet och gåsdrev i lina på appellspåret är bara några exempel...

Hjalmar och hans matte kallar Rut för en fästing; "Hon är liten, svart, biter sig fast och släpper inte taget". Jag tror att Hjalle har blivit lite utsatt någon gång, vi får kanske passa oss - det är ingen lek med Rut inte...


Rut & Kry i baksätet på vår bil - Kry i säkerhetsselen, ifall matte bromsar för häftigt, Rut kringlade i sin mattes knä i framsätet...


Glenn-Sonny - eller kan det möjligen vara "vattenpölaren" Colin? Vi är inte riktigt säkra, mössan döljer en del...


Lunchtime...


Vid första såten för dagen - Anna & Kry, Noah, Colin, Åza & Comet...


Camilla & Zeke - Bitte & ena benet på Space...

Som vanligt ett kanontrevligt apporterande gäng med duktiga, duktiga hundar. Matte blir som alldeles "spansk" av att vi faktiskt får delta. Gudagott...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0