Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

Uppletande...

Konstiga saker man kan hitta i naturen...

Dagens övning har gått ut på att hitta det mest underliga föremålet vid vikingagravarna. Jag vann, för jag hittade en leksakshäst och en "lapp" med Värmdö brukshundsklubb på. Förstapriset är en resa till Nora med övernattning för två på  mysigt vandrarhem...


Jag är på - det måste ju vara min tur nu...


Svart plastbit - ska man behöva hitta sånt?


Jag vet att det finns en leksakshäst här inne i granen...


Mamma har dragit kniven - i alla fall fodralet...


Undrar vem som tagit kniven?


Mamma vindar slangsnutt - väl gömd i riset...


Vilket jäkla drag hon har när hon vill...


Vi saknar sökträningen och kontakten med "figgarna". Bara tekniken finns kvar...


Fyndhörnan som vi plockat in - otroligt hur slarviga människor egentligen är...


Weird...


Vår älskade sökväska - just nu tömd på allt utom min norska sökrulle och alla belöningsbollar. Ingen figge vill nämligen ge mig godis när jag hittar dem. Dom säger att jag bits. Istället radar dom upp Frolic på sitt ena ben, så får jag förse mig bäst jag vill. Tunnisar...

PS
Dagen inleddes faktiskt med att jag stötte ut tre älgar på stigen tio meter framför matte. Hon var inte uppkäftig...


Kommentarer
Postat av: Stajla

Stackars stackars er som inte får söka... Det är typ det roligaste som finns!

Tunnisarna i vårt sökgäng har också synpunkter på hur man ska äta godis/leka! Man måste ligga stilla i ungefär tre timmar för att få en kvadratmillimeter korv... Suck!

2009-10-12 @ 06:10:29
Postat av: Rut

Men Fröja....STÖTA älg är för veklingar! Älgdrev med skrik och skall eller eventuellt ett stånd med riktig närkontakt, det är så riktiga hundar jobbar! Välkommen att se och lära någon gång ;)

/Rut-the terrier

Ps. Saknade er i lördags, jag var med endast för att se dig in action!

2009-10-13 @ 12:42:28
URL: http://www.annaq.se
Postat av: Fröya

Rut!!

Jag sprang faktiskt bakom älgarna i 750 meter, sedan skrek min matte jättemycket åt mig. Annars hade jag självklart hängt på i hasorna fram till Gustavsberg. Ingen rädder för "älgen" här inte. Fast matte säger att jag såg ut som en borste hela jag, och mina 750 meter på rulle översatte hon till 20 meter. Vet inte vad tanten gjort hos optikern.



Jag skulle ju inte startat på WT:t, det var min mamma som var anmäld. Du vet hon som är odirigerbar och justerad. Jag hade glänst och briljerat om jag bara blivit anmäld...

2009-10-13 @ 13:20:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0