Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

Inge någe starta...

Inge WT, inge jakt, inge någe senaste tiden....

Jo, vi har väl idag varit ute och roat oss med lite bruksträning. Det varierar i mattes huvud, hon har ingen uthållighet i momentfokus. Så nu kör vi tungapporter och uppletande. Som ni ser på bilderna svingar jag gladeligen upp tvåkilosapporten mellan tänderna (i väntan på den som väger fyra...). Matte oroar sig för att rotfyllningen i min hörntand ska lossna. Som om det skulle störa mig...


Öronen är med...


Huvudföringen är exemplarisk - matte svär...


Lämna ifrån sig - inte lika kul...


Matte och sonen i huset har under eftermiddagen studerat alla tänkbara högskole/universitetsprogram som kan vara intressanta. Ansökan är nu inskickad och tummarna får hållas hårt för att antagningsbeskedet blir positivt närmare jul...


Mälardalens högskola är inte helt fel - dit har en ansökan skickats. Västerås, Eskilstuna eller Södertälje...


Stockholms universitet - inte heller fel. Billigt att bo hemma om inte annat. Ansökan skickad även dit...


I förrgår släpade matte hem tre säckar mat till oss. Hon fick med sig en extrasäck bara för att vi handlat för så mycket pengar på den där affären. Det skulle hon inte ha slängt upp på axeln utan stretching och välutvecklade muskler. Undrar om man kan kalla det uppkomna symptomet "foderarm"? Att svinga med bollkastare idag var ingen lek i mossen...


Smaskig är den i alla fall - "Performance" är ju som klippt och skuret för mig och mamma...
Läs bara:

Beskrivning:

En högenergi formel för mycket aktiva hundar såsom jakt-, kapplöpnings-, arbetande hundar. Innehåller självklart ANF¨s så viktiga "treproteinkälla" samt 20% absolut rent kyckligfett. Fettmängden och dess kvalitet är av central betydelse för optimal upptagning av dessa kategorier hundar. Till dig som kräver en prestation utöver det vanliga rekomenderar vi ANF Performance.

Det musikaliska inslaget...

Jag känner dig, jag känner dig så väl. 
Dina fasor, dina våndor finns också i min själ.
Du är mitt kött och blod. 
Det bär ett dyrbart namn, det är min kärlek utan villkor.
Jag gör vad jag kan.
Så stor och stark på dagen, men så liten mitt i natten,
när ingen ser, när ingen vet, kommer gråten mitt i skrattet.

Fem fingrar ska skydda dig.
Ett är månen, ett är solen, ett är polstjärnan bakom molnen.
Ett är hopp och ett är tro.
Handens fem fingrar vaggar dig till ro.

Stort är mörkret nu. 
Månen är itu,
men det är natten som gör dagen ljus och mitt ljus är du.
På denna jorderund,
finns här ingen annan som kan ge mig sån förtvivlan?
Och som är lika sann.
Du blir rädd för dina skuggor,
alla hot som aldrig når dig.
jag ska sjunga dig ett löfte,
och jag vet att du förstår mig.

Fem fingrar ska skydda dig.
Ett är månen, ett är solen, ett är polstjärnan bakom molnen.
Ett är hopp och ett är tro.
Handens fem fingrar vaggar dig till ro.

Om du tänker dig den skogsväg,
vi vandrar ibland,
gick vi stigen ner till vattnet.
Din hand är i min hand.
Det sägs att långt där ner i djupet,
på botten av den sjön,
där finns en silverskatt som glimmar,
den är din inatt.
Så slumra in och dröm.

Fem fingrar ska skydda dig.
Ett är månen, ett är solen, ett är polstjärnan bakom molnen.
Ett är hopp och ett är tro.
Handens fem fingrar vaggar dig till ro.
Handens fem fingrar vaggar dig till ro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0