Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

Återbesök...

I morgon är dags att uppsöka min onkologexpert på Albano djursjukhus igen Det är ännu ett besök för att förhoppningsvis hålla elaka celler och annat skräp stången för all framtid. Jag har ju ett lipom under bröstkorgen som nog blivit lite större, men det blir ju mammas lipom också, så det kanske i och för sig inte talar för att något otrevligt hänt i min kropp. Matte är äckligt nervös, och hela familjen hållar tummar och tår för att vi inte ska behöva ta emot något tråkigt besked när provsvaren kommer  - igen...

Dessutom har jag blivit fet som en korv, säger matte alltså. För min del sitter inte en liten rondör i vägen. Det kommer en vinter, gudbevars och inför den är det bra att bunkra lite på kroppen. Men vintern bryr sig inte matte om i det här fallet. Nu är det diet som gäller. En och en halv ynka deciliter mat morgon och kväll. Jag kommer att svälta ihjäl.

Anledningen till att jag inte längre kan skryta med min smala midja beror nog mest på att vi trappat ner efter en hel höst med jakter. Där höll matte oss i ovanligt god kondition. Nu i mörkret på vardagkvällarna är det inte lika inbjudande att hitta sökmarker och markeringsområden. Vi hittar knappt oss själva utan ficklampa...



I helgen passerade vi utfodringen för rådjuren - däruppe stod det en bock och bara väntade på maten. Matte hann dock inte fäppla fram kameran innan han hade hoppat ner och skumpat iväg...


Mammas rumpa i stilstudie - den studsar ganska högt, hon har nog fel taktik...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ojojoj, jag vet exakt vad du går igenom! De har någon slags fixering vid hundars vikt, en helt sjuklig sådan! Om man skulle lägga på sig det minsta lilla uns av trivselvikt (observera att det heter Trivselvikt, inte övervikt!) så är de minsann snabba att sätta en på svältdiet... Nej, inte ens trivas får man göra!

2009-11-19 @ 06:18:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0