Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

"Shape Up..."

Jag har lagt mig till med förbannade olater enligt matte...

Hon är minst sagt irriterad över mina nya bestyr som kommit över mig. Så farligt kan det inte vara tycker jag, men tanten är av annan åsikt.
- Jag byter apport ute i söket (i och för sig inget nytt fenomen)
- Jag tuggar på dummisar (matte infogar bildbevis)



På kvällsträningen skrek hon och svor åt mig när hon hörde hur det knakade i fyllningen. Snacka om att jag vet vad jag kommer att få träna hela sommaren. Inte så där vansinnigt roligt med "håll fast" hela tiden. Det är inget moment jag är bäst på. Jens (jaktinstruktören) tipsade också matte om hur man tränar bort mitt "bytande" - vi får väl se vem som vinner.

Som tur var vågade hon inte ta i med allra värsta korrigeringen just idag. Vi ska ju gudbevars starta på spårprov i morgon och matte inser att vi åtminstone borde anlända till spårplatsen som kompisar. Sedan vet man aldrig vad som händer...

Alltså svinottan i morgon igen. Matte har tagit ut semester för att genomlida ännu ett viltspår med mig. Denna gång i obygden väster om Norrtälje. Hon kan idag inte begripa hur hon frivilligt betalar 300 kronor för att utsätta sig för denna mardrömsliknande aktivitet. Jag får försöka hålla ihop mig själv så gott det går. Av matte kommer jag inte att få något stöd. De senaste dagarnas spårande har heller inte varit alldeles på topp för mig. Man kan säga att det bara raserat mattes tro på ett förstapris och SVCH i morgon. Men som läget är nu är det nog jag som avgör det...

Vi får önska oss båda lycka till matte och jag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0