Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

Spårkritik...

Matte fick igår domarkritiken på mitt spårande i brevlådan (jag spårade inte i brevlådan - faktiskt). Jag är ganska nöjd, men han kunde ju ha talat om att jag var den bästa tik han någonsin skådat i arbete. Kanske hade det blivit för iögonfallande...

Ni ska få alla detaljer här - jag utelämnar inget till er nyfikenhet:

Väder efter spårläggningen:
Nederbörd 2 mm
Vind: medel

Väder vid provtillfället samt terräng:
Temp: 10 grader
Nederbörd: 2 mm
Terräng: Barrskog/lövskog/mossmark/öppen mark/åker/kuperat

Kriterier för 1:a pris i öppenklass:
Spårningsförmåga: Utmärkt
Tempo: Lämpligt
Självständighet: Endast stöd från föraren och inget domaringripande
Skottreaktion: Godkänd

Provförlopp (domarens kommentarer):
Tiken startade mycket spårnoga, behöll noggrannheten och gick felfritt genom samtilga vinklar, bloduppehåll och återgång. Ringade efter skott, sedan bra till viltdelen. Skottfast.

Spårtid: 19 minuter

Domarens förslag:
Provform: Ordinarie viltspårprov
Pris öppenklass: 1

"Ja, ja - kunde vart värre..."

Jag kan bara skvallra om att det på mammas spårkritik i öppenklass stod:
Allmänt omdöme:
En tik som gör ett bra spårarbete under vissa delar av spåret. Går bort sig och finner inte spåret. Helheten räcker dock för att vara kvar på prisnivå.

Det är ju skrattretande. Nu ska matte råda bot på detta misslyckande. Mamma har inte en susning om vad som väntar henne. Matte har en teori om att mamma - som ju är en "bekväm" tik - en gång lyckades få klöven i vind när endast halva spåret var spårat. Klumpigt av matte, men vinden låg så väldigt på åt "rätt" håll.

Efter den gången kan man ana att mamma chansar i vinklarna på att; "om jag bara fortsätter här en bit så dyker klöven upp". Det kan kanske vara möjligt att hon lagrat något liknande i minnet, men jag tror att hon bara är rakt av sopig. Upp till bevis morsan...


Här gäller övning med att inte tugga på dummisar (och heller inte byta ut någon). Matte står väldigt nära "den lilla högen" och jag ska plocka upp en på väg in till henne. Det kan tänkas att hon redan brutit av ena örat på mig - trots att det är kort. Bilden visar ju med all tänkbar tydlighet att något har hänt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0