Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

Frysen ska tömmas...

Matte har börjat rensa den ena viltfrysen i garaget...
Idag singlade vi runt tre änder, två duvor och en liten svart sak (som mest såg ut som en sorgklädd undulat ). Ute vid Beateldal träffade vi den "brune läppbjörnen" igen. Han tycker om pippi - det är bara förnamnet.

Matte hasade som vanligt ut i ett lagom stort sök med desa fåglar och sedan var det tänkt att vi bara skulle håva hem dem. Mamma & Puzzel sköte sig med den äran, men när det kom till mig var matte inte nöjd. Mina fåglar var lite plattare än ursprunget när de lämnades av, och jag brukar ibland också "noppla" till lite extra på dem när jag släpper taget. Jä-lar vad det small på nosen. Som en blixt från en klar himmel. Jag förmodar att jag kommer att få öva mig ända tills båda de stora frysboxarna är tomma (och där finns det många många änder, trutar, kråkor, korpar, kajor, skator, fasaner, rapphöns, duvor och ett helt gäng kaniner + en trafikdödad hare). Husse tycker att det enda som saknas i kylan numera är en älg (tretton liter blod och sex rådjursklövar har vi förstås också där).

Matte skickar på lite bilder från dagen:


Christel & Läppbjörnen - vilken fin kontakt...


Jajamensan - snygg utgångsposition...


DET ÄR JAG - fy tusan så grannt jag bär min duva...


"Close up" - jag har span med ena ögat - det räcker för mig...


Ser ni så jag svävar? Mina muskler spelar på hela kroppen - nu är det "välpumpat"...


Och jag igen!! Matte kallar det "andnöd" när jag bär ankorna - kärring, jag är ju så försiktig...


Detta måste vara bilden matte tog när jag "nopplade" på anden - stilsäkert...


Mamma då - alltid så beskedlig...


Duva - som mamma egentilgen hatar, och Jesus vad hon spottar dun när hon lämnat av...


Min mamma är ganska söt när hon far fram bland träden...


Sista spurten in...


Läppbjörnen Puzzel fyndade and...


Och han hanterar viltet så fint....

Kommentarer
Postat av: Karin, Hjalmar & Krut

Snyggt Christel!! Det är ju så det ska se ut!!

Annica...vad ska man säga...??? ;-))

2009-08-01 @ 09:07:35
Postat av: Christel och läppbjörnen

Fast det tog tid! Det syns inte på bilderna som tur är. Puzzel var helt slut efter work-out passet på mossen efter pippi-köret. Han rörde sig inte ur fläcken på hela kvällen! Det var hans första erfarenhet av "Gulag". Han är inte så deffad som flickorna! Malvan är i imponerande form! Hon knäckte de yngre med oförtrutet arbete på mossen! :)

2009-08-01 @ 10:48:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0