Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

Hur svårt kan det va ?

Hon gick och köpte en ny cykelpump...
Det var bara den prylen som hindrade oss från att hysteriskt galoppera runt hela ön. Men nu jäk-ar...

Mattes rumpa är inte van vid sadeln ännu. Det krävs ett visst mod för att sitta ner och trampa hela vägen mellan Brunn och Kulla. Skavsår? Nej, bara några sittben som har synpunkter. En fet stjärt är en bra stötdämpare om inte annat. Matte behöver inte oroa sig. Vi har nu cyklat på "nätterna" de senaste dygnen. Matte tycker att vi alla borde bättra på konditionen inför en stundnade jaktsäsong. Jag är självkart redan i maximal form, men de två övriga på mitt lag har sjukt mycket att hämta in. Så vi fortsätter att skava...

I förrgår när vi cyklade hem från havet sprang en skabbräv över vägen där vi kom lufsandes. Matte blev tokledsen över hur den lilla kraken såg ut - och kanske främst för att hon inte kan hjälpa den på något sätt. Den haltade upp över fältet på andra sidan vägen - och nu har matte fått för sig att vi inte längre kan träna just i dessa områden på ön. Tyvärr har rävskabben ökat lavinartat - framför allt i Nacka kommun, men också till viss del på Värmdölandet. Det blir till att träna dirigeringar på parkeringen vid Coop Forum. Där kanske räven inte har "fröat" av sig...

Sissels lilla hamster har nu fått rent och fint i sin bur. Här måste ju matte gå in och styra upp det lilla livets vardag när Sissel är borta så länge (matte längtar nästan ihjäl sig). Men den 26 juli kommer hon hem och då får hon överta ansvaret. Den lilla sibiriska saken älskar jordgubbar och pecannötter, så nu har vi fyllt matskålen med delikatesserna.

Det finns nog en anledning till att matte sitter här vid datorn istället för att uträtta det hon tänkt sig idag. Nästa projekt är nämligen att göra rent akvariet. Det är äckligare än att tömma latrintunnor på landet. Kronan på verket är när matte stopppar ner en sondslang i vattnet för att suga upp ett undertryck så att vattnet kan rinna ner i en hink på pallen nedanför. Det svischar alltid in en mindre mängd i munnen, och då är "kräkset" väldigt nära. Gammalt algsnusk med fiskbajs i...

På förmiddagen inhandlades också en ny dammsugare. Vad vi ska med den till vill matte inte veta. Där får husse göra en attack mot det som far omkring längs anklarna när man skrider fram på golvet. Denna elektriska artikel borde få Nobels "hatobjektpris"...

Just nu är vädret en cirkus. Här sprintade vi runt i trädgården jag och mamma, och helt plötsligt kom skyfallet. Vi hade ju våra mysdjur ute - de där blå mjukisarna som vi tycker bäst om, (ni kanske kommer ihåg min kossa som jag försåg mig med på Albano djursjukhus när vi var där på återbesök). Matte fotograferade lite innan regnet slog till. Det är den här tramsiga leken där till och med mamma går igång - och jag försöker stjäla...

Vår blå period...


Mamma tar ett rejält  grepp...


Jonglera sittandes i nerförsbacke är mammas specialtrick...


Jag har greppat min Albanokossa...


Need I say more?


Det gäller att fånga in båda "blåmonstren" - då har man vunnit...


Om man smyger lite i bakhåll så kan det ibland lyckas...


Just nu tycker jag att det går sådär...

Och så mattes nostalgilänk. Those were the days...VENUS

Kommentarer
Postat av: Lina, Flinga och Stajla

Sommar har det varit läänge... :-))Kolla får du se!

2009-07-07 @ 09:40:43
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=LIGRA
Postat av: Fröya

Näe, jag ser att någon gått upp kl. 05.57 (i tre minugrader) för att skriva blogg. Det är inte riktigt normalt. Men vi väntar med spänning ;o)

2009-07-07 @ 11:05:57
Postat av: Lina, Flinga och Stajla

Jamen kolla länken, vi har uppdaterat typ tusen gånger sedan januari... Oj, vilka litterära höjdpunkter du har missat...

2009-07-07 @ 23:14:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0