Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

Under the knife again...

Matte pratade just med Åsa (ni vet, min veterinär). 
Provsvaret på min knöl hade kommit och som det såg ut nu fanns det i alla fall inte några maligna "mastceller" i sikte. Däremot behövde SVA en "större bit" av mig för att kunna säkerställa vad det egentligen är som finns i knölen under bröstkorgen. Så på torsdag morgon är det dags igen. Nybadad, ingen frukost, resa till Nacka djurklinik, sövas och sprättas upp, och då var matte överens med Åsa om att  hon tar bort hela knölen när hon ändå skär i mig (Åsa alltså, matte ska nog inte skära i mig).

Sedan är det väl underställströja som gäller i några veckor tills det läkt. Inte springa fort, inte busa med min "sjövilda" mamma, inte träna vare sig jakt eller spår. Jag förutsätter att alla ni som läser min blogg kommer att skicka mig tröstpresenter, typ aktivitetsboll för nyopererade, dominomspel, Trivial Pursuit och annat tidsfördriv. Ni får gärna komma med andra förslag. Jag är öppen för det mesta...

Mammas hälta är bättre (dock inte helt bra). Det känns som om vi rapporterar från en vårdinrättning. Matte ska se till att skriva några välfyllda epikriser när anden faller på. Dom kan säkert bli nog så intressanta för forskningen framöver. Inte minst får hon beskriva hur hon själv hanterat denna resa.

En mes är vad hon är, ifrågasatte allt som veterinären såg på ultraljudet i somras (fast det såg bra ut i magen på mig), sitta och gråta hos min tandläkare bara för att jag skulle sövas igen med så kort intervall (för rotfyllning av min avslagna hörntand), nästan svimma när Åsa bröt bort min klo för någon månad sedan (trots att jag sov), gråta ännu en gång när hon hittade den knöl som vi just nu fokuserar på.

Moget?
Hon borde inte ha hund....(ar)


Vältrimmade öron? Ja, kanske....

Kommentarer
Postat av: Flinga

Tycker det låter som din Matte är precis som hon ska... Nu ska du ju såklart utnyttja denna känslomässiga kris och se till att skaffa dig lite fördelar! Egen stol vid matbordet? Eget dunbolster i sängen? Fri tillgång på hästpluttar? Säg till om du behöver fler uppslag!

Krya på dig Svarta Blixten!

2009-01-14 @ 07:30:33
Postat av: Fröya

Flinga är en bra tjej...

Hon förstår precis hur jag har det. Inte ska väl matte sjåpa sig för allt som händer mig. Det borde väl vara jag som besitter den fulla rättigheten. Jag ska som sagt utnyttja tillfället. Tack Flinga för tipsen. Det går säkert att hitta en uppsjö med möjligheter.

2009-01-14 @ 10:37:49
Postat av: Fling



En annan bra förbättring vore ett totalförbud av både snabeldrakar och tortyrtänger... Ja, som du ser finns det mycket att styra med!

2009-01-14 @ 12:18:19
Postat av: Diezel

Fröya Fröya Fröya min härliga tjej.... Håller med Flinga full ut, här ska det daltas till max, se till att få precis som du vill.... Det är du värd!



Puss från Diezel

2009-01-15 @ 13:36:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0