Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

Ratrace...

Nu ålar dom sig in, våra råttjägare.

 
Signe Tillish                                              Måsa-Gåsa

Inte rör dom sig mycket på vintern inte. Feta som korvar båda två, tycker i alla fall matte. Vi ska se till att ta med dem på våra sjumilamarscher i fortsättningen. Då kanske "hänget" under magen reduceras lite.

Igår maskade matte av mamma och mig. Jag tror inte att det hänt någon gång tidigare under mitt vuxna liv. Men eftersom jag nu har blivit påkommen med att äta kattbajs och dessutom uppvisar en del andra tecken på att härbärgera ett gäng inneboende fick vi en varsin STOR gul tablett inrullad i ostskivor. Man skulle väga 35 kilo per tablett (det gör mamma ungefär). Men jag väger ju bara 28?! Matte karvade därför bort en lagom stor del från min ranson, det sade tanten på Apoteket att vi skulle göra. Vi får se om det ger något "synligt" resultat...

Mamma haltar fortfarande till och från, och då målar matte f-n på väggen direkt och bestämmer sig för att det nog kan vara anaplasmos (fd erlichios). Mamma hade denna bakterie ganska länge förra hösten innan matte förstod att det var något som inte stämde. Penicillinkur (i jag vet inte hur många månader) fick mamma på benen igen.
 
Vi hoppas väl att det är något annat denna gång. Symptomen är i och för sig inte desamma nu. Då, när det begav sig var mamma väldigt ur slag och orkade nästan ingenting, och matte kunde inte förstå varför hon inte presterade som hon brukade i sökarbetet på jaktproven. Det fanns som sagt en förklaring när väl (blod)provsvaren kom. Matte skämdes gruvligt mycket över att ha tränat och tävlat med mamma utan att förstå att allt inte stod rätt till.

Idag får mamma bara "fingå" lite med husse. Jag ska ut och spränga ljudvallen med matte. Jag tror att det kallas för det när man får upp en sådan fart att man överträffar ljudets hastighet. En enkel match för mig. Flinga kommer att bli mäkta förvånad under vårt race när det bara smäller till och så är jag redan i mål. Det är det jag övar på...



Ser ni "BANGEN"!!
Matte fick en gång flyga med i ett sånt där militärt flygplan från Uppsalas flygflottilj (F 16, numera nedlagt) . Inte på något sätt nära ljudvallen, men det räckte med loop och roll i VÄLDIGT maklig takt för att matte skulle ångra frukosten. Fantastisk upplevelse tyckte hon, trots att luften nästan inte räckte till för inandning... 

Kommentarer
Postat av: Sissel

Gås ser ju ut som en fet Ryss (no offence till Ryssar)

2009-01-18 @ 22:54:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0