Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

Pyamasparty...

Ni är alla hjärtligt välkomna till den vackraste skärgården i hela Sverige.
Här bjuder vi in till årets häftigaste pyamasparty. Jag började med uppvärmningen redan i torsdags av helt andra orsaker, och det är faktiskt riktigt mysigt.



Mamma platsar INTE på såna här tillställningar. Hon kan knappt röra sig när matte sätter på henne något så fjuttigt som ett reflexhalsband (sånt där med små "flärpar" på). Och vi ska inte tala om hur det är när hon löper (mamma alltså) och matte hivar på henne djävulens påfund - "raffsetet". Herregud... Hon uppträder som om hon vore stelopererad i hela bakpartiet. Bakkroppen blir liksom ståendes kvar, i stark lutning med utklädnaden på, medan framkroppen vandrar iväg över golvet. 

Allvarligt talat kan det inte vara riktigt friskt det där. Hon trillar nästan omkull, och kroppen diagonalar hon stapplade fram till biabädden där hon sedan bara kraschar rätt ner med valda extremiteter hängandes över kanten.

Samma sak gäller med tjänstetecknet vid uppletande och i sök. Hur kul är det att skicka ut en hund i rutan som ser ut som en märla i ryggen och som inte kan hålla riktningen och balansen inom det vallade området? Ja, inte blir det några högre klasser här inte.

För att återgå till mitt party så är väl den största anledningen till min förklädnad att det kliar något infernaliskt runt mina sårkanter. Bakbenet stampar nästan hela tiden som en bäversvans och det är svårt för matte att hinna parera innan jag rafsat runt bland suturerna. Därav vit T-shirt (min "lilla" husse har massor som jag får låna). Sårvätska läcker det också och matte tycker att det  är trevligare i sängen om jag har något på "framkroppen" som skyddar underlakanet och madrassen lite. Dessutom finns där ett enormt frottébadlakan som matte tänkt att jag ska sova på. Ack vad hon bedrar sig. Jag bäddar väl var jag vill...

I natt har en av katterna (jag vet nog vilken) kräkts i mattes stol på kontoret. Något ludet och grynigt tronade fint längs ena sidan av sitsen. Det är nu betydligt obekvämare för matte att sitta på en halv skinka och balansera vid datorn (även om den kroppsdelen ändå har en ansenlig volym). Resten av "bakstället" får hänga fritt i luften. Undrar om det kan räknas som en bra träning för vänstra benets lårmuskler? Matte har "gymkort" och kör träningspass på World Class i Mölnvik. Där finns det inget nämnt om att just den här statiska träningen skulle bidra till en fastare rumpa. Men hon har kanske kommit på något nytt (matte alltså)...

Kanske lite rumpgympa till musik...

PS
Nu är vi inne på böcker, och då kan jag bara berätta att matte i våras försvann i Stephanie Plums värld under den period då hon sträckläste böckerna som Janet Evanovich skrivit. Matte skrattade så SJUKT mycket hela nätterna  att grannarna nog vaknade och ringde jourhavande medmänniska. Ni får bara inte missa dessa absolut FANTASTISKA alster. Om ett skratt förlänger livet, då blir matte rejält gammal tack vare de här tretton böckerna...
 
              
Några smakprov...

Matte har just nu läst ut en väldigt annorlunda bok. Den heter "Volvo lastvagnar" och är skriven av författaren Erlend Loe. Aftonbladet skrev i sin rescension "En sjövild bok som inte liknar något annat jag läst". Matte håller med, den passar hennes personlighet perfekt...



"Mot min vilja skrattar jag flera gånger högt..."
DN

Kommentarer
Postat av: Helena Sannev ik

Håller med helt, Stephanie Plum är sanslös för att inte tala om Ranger man får rysningar bara av att läsa om honom, hade jag hennes val vet jag vem det blivit. Har introducerat böckerna för tonårs dottern som inte gillar att läsa och hon slukar dom, om det sen är så pedagogiskt vet jag inte..

Helena.

2009-01-18 @ 13:16:03
URL: http://blogg.alltomhundar.com/tish/
Postat av: Fröyas matte

Hmm, vi får allt slåss om just Ranger ;o)

2009-01-18 @ 14:45:51
Postat av: Fröding

Hallilå Syster Yster! Tänk att du bloggar, det hade jag aldrig kunnat gissat. Jag trodde att du fortfarande inte kunde vara still i mer än micro-sekunder. Hoppas att dina knölar bara är "VV-knölar" (VV=vanliga vardags. Krya på dig.

Vofsi Vofsi från Fröding

2009-01-18 @ 17:17:30
Postat av: Fröya

FRÖDING!!

Du måste skaffa egen blogg du med...

Tänk så mycket tok vi gjort tillsammans du och jag, och det har inte ALLTID varit mina idéer.

Detta kan du bära vittnesbörd om i den binära evigheten.

2009-01-18 @ 18:41:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0