Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

Passivitet....

Jag rispade Alva i huvudet...
Jag tror alltid att hundar som springer emot mig har onda avsikter - så jag skrapade min hörntand i pannan på henne så att det blev en pälslös reva. Och Alva som ska åka till My Dog i Göteborg i helgen för att visa upp sig i juniorringen. Jag har lovat Alvas matte att om inte Alva tar sitt cert där på grund av mig så ska Alva få mitt (cert alltså) . Päls till revan kan jag också bistå med som "extention". Jag har ju massor...

Vi har varit i Sorunda idag som sagt var. Mattes huvud var i morse som en härdsmälta (som alltid tycker jag), men med lite Diklofenak, en sjuhelsikes vilja och en ryggrad av rostfritt stål lyckades hon i alla fall sopa ihop sig bakom ratten.

Som ni säkert läst tidigare i min blogg tycker matte att jag behöver träna på att inte få göra NÅGONTING!! Det vilar något sjukt över hennes inställning. Så jag fick prydligt sitta och titta på när Maria/Sassi, Åsa/Alva & Sussie/Diezel roade sig kungligt, på min bekostnad. Matte stirrade ilsket på mig hela tiden, men jag hörde då inte att jag fick fram några ljud av större betydelse. Ändå fick jag inte delta.

Mamma fick minsann markera, och hon är en katastrof just i det momentet. Det kanske är därför som matte tycker att det är på sin plats att träna just det med henne, vad vet jag.

Det var i detta frustrerade tillstånd som jag nitade Alva. Hur många vuxenpoäng får man då? Matte höll upp en knuten näve, det var bara att räkna...

Nu pratar vi inte mer om det. Jag skäms och ska aldrig mer göra om det igen (promise). Istället hoppas mamma och jag att vi får träffa en brun pojke i morgon. Jag ska försöka låta bli att skaplera honom också...
 

Kolla min mamma i skogen. Den hastigheten hon får upp med sin stora galopp är svårslagen. Hon springer till och med ifrån de flesta pojkarna vi känner. Det är här hon är som bäst. Frånskjutet med hennes stora bakben är grymt.
Matte säger att mammas sökarbete inte har något i övrigt att önska - hon kunde ju önska mig...

Lite musik också, vi kan inte bryta ett vinnande koncept?!

Kommentarer
Postat av: Alva

Kära Fröya!

Det var (trots din lite aviga inställning) roligt att träffa dig, din mamma och framför allt din matte igår!!! Eftersom jag är en ganska liten flicka så tycker jag att jag fick skylla mig själv när jag på unghundars flamsiga vis studsade fram till dig och trodde du gillade mig lika mycket som jag gillade dig... Men till mattes stora glädje kan du va lugn - det syns inte!! :=) Eftersom jag har såna fantastiska mängder så ligger det snyggt och prydligt över revan. Du kan lugnt säga åt din matte att du absolut är värd märgben framöver. Du har ju en lika fin begåvning som jag. Du kan hoppa NÄSTAN lika högt som jag. Det är coolt det. Jag har inte träffat nån som kan det förrut, så du ligger högt upp på min favvolista nu.



Jag hoppas vi snart ses igen. Kanske kan vi hoppa ikapp då ;)

Puss i mungipan från Alva

2009-01-03 @ 18:11:15
URL: http://www.kennelseaquest.se
Postat av: Diezel

Mmmm, visst var jag duktig... Detta med apportering är livet... Men du, nästa gång tränar vi själva, utan våra mattar som bara styr och ställer.. Vi kan vråla precis hur mycket vi vill;))) Skulle vara kul att prova... är matte med kniper jag som muren... Men men, det dom inte ser och hör;)))



Puss

2009-01-15 @ 13:43:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0