Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

Ljuvligt...

Vi har sett ljuset i tunneln...

Det var ett konstigt sken ute idag. Kan det ha varit solen som lyste på oss för första gången sedan "Eldkvarn brann" (ni vet den där kvarnen som låg där stadshuset i Stockholm ligger idag)?

Och vi har minsann varit ute med matte...
Två timmar med tennisbollar, "snörbollar" och dummies. Sällan hostar hackspetten... Snacka om att matte planerat en tempohöjning i våra liv. Inte minst för henne själv. Det är träningsvärk både högt och lågt på henne, för att inte tala om den "lilla matten" i huset. I torsdags kväll kördes det "gympass" med både CORE, STEP och BODY COMBAT. Tänk att dom där två "mattarna" rör sig lite konstigt efter detta...

Mamma och jag behöver i alla fall få upp flåset och muskelmassan igen, och idag har vi rivstartat. I det fantastiska vädret rev vi av stora ytor på ön. Matte ville inte ens åka hem eftersom solen gör att hela livet känns perfekt.

Utomhusvistelsen innehöll ett antal gigantiska sök. Där får man upp ångan ganska fort, och eftersom det fanns 20 bollar och 14 dummisar ute så fick springet i benen lön för mödan. Matte jonglerade också iväg ganska många markeringar. Jag är kanonbäst i hela världen på detta (tycker i alla fall jag), mamma är en sopa... Men med mycket träning så får till och med hon upp tekniken, mest för att hon är lite bekväm av sig och inser att det gäller att se var själva nedslaget sker för att slippa springa i blindo.

Matte hade också med sig kameran...(*lol*)
Ni kanske får se några resultat lite längre ner. Jag vet inte riktigt vad hon fotograferar. Vissa bilder kan man inte ens uttyda vad de föreställer. Hon borde nog anmäla sig till en gedigen kurs i konsten att fotografera den där tanten. Vi vet bara inte om hon själv inser det. (men visst är det alldeles uppenbart?)

Nu så här efter två timmars oavbrutet springande är det ganska skönt att landa i någon form av u-läge hemma i köket. Husse har köpt gigantiska grisöron (minst Belgian Blue) och ett sånt per nos har vi tryckt i oss (mamma och jag alltså, matte kan inte tänka sig att äta grisöron). Benen sprattlar just nu i sömnen, och jag har fått upp spåret på Ingarös största räv...


Mammas och mina bästa bollar


Något av innehållet i mattes rygga (vi dreglar INTE)


Jag och min BÄSTA boll...


Jag igen? Öronsnacket har vi redan klarat av - pappas fel...

Kors i taket, jag igen... (vilket snyggt grepp)


Ha ha, mamma (greppet kan diskuteras - och skuttet)


Mamma med matchande boll - snyggt till svart...


"Gammtanten" igen...


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0