Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

Ta mig till havet...

Igår var jag snäll mot Alva...
Jag är faktiskt en sjysst flicka. Matte tycker att jag visar prov på det, inte minst när vi är på jakter och konkurrensen om nyskjutet vilt är hur stor som helst, och jag ändå kan söka fint och tyst tillsammans med många många andra hundar på samma såt. I och för sig i världsrekordfart, men ändå väldigt effektivt. Mamma kan hon också...

Vi var som sagt och hälsade på i Sorunda igår igen, och jag fick pussa på Diezel, min kolastång. Han tyckte att jag var jättejobbig och ville bara "vänslas" med den där Iza som också var med (jag borde ha nitat henne direkt).  Hur kul blev det inte med ett gäng fina flattar med lika fina förare. Dummisar och bollar är helt i min smak. Det gav synligt resultat på dagens promenad...

Söndagspromenaden genomfördes längst ut i kustbandet. Vädret var kalas och alla förutsättningar för en bollhysteri var uppfyllda. Men mattes sätt att tänka är inte alltid kompatibelt med mitt.  Hur jag än försökte väcka hennes uppmärksamhet blev det inget av med någonting... "Torrgå" kan vi kalla det vi gjorde, länge länge... Jag skuttade och gläfste och bar mig åt, men inte en enda reaktion från tanten. Förmodligen är hon lobotomerad...


Mattes allra mest "påtåiga" flicka...


Mamma och jag med grinig svan ovanpå mitt huvud - bakom svanen ser vi Nämdö...


Hela stranden för oss själva - men inget bad var tillåtet...


Höghöjdsträning inför vårens prov - bakom oss ser vi Björöön...(häftigt med två ö:n efter varandra)


Ibland vill matte ha gula flattar - svarta går inte att fotografera...


Kommentarer
Postat av: Hedvig

Syrran du har blivit utmanad! :-D

2009-02-15 @ 19:35:43
URL: http://gyllene-vanner.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0