Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

A day at the races...

Sol i sinne - appellplan i minne...

Matte drömde i natt att vi hittade en kvinna som gått vilse nere vid Värmdö brukshundklubb. Det var en av anledningarna till att vi hamnade där idag. Alla anledningar är OK för mig så länge vi hittar på något kul.

Inte sprang vi på någon förvirrad kvinna i skogarna eller på ängarna ovanför skjutbanan inte, men däremot ett helt gäng skyttar som övade sig på tavlorna. Det var en fjösig ammunition dom använde, vare sig mamma eller jag trodde att änderna skulle falla från skyn med hjälp av dessa klena vapen. Nej då, vi harvade på runt gräsmattan. Riktigt roligt om jag får säga det själv...

Matte hade släpat med sig det "tunga" artilleriet. Tvåkilos och fyrakilosapporterna som man nästan får nackspärr av. Men f-n den som ger sig...



Två kilo - plätters...


Fyra kilo - i en ökad trav...(det är inte alla som gör om det)


Stege? Nej, det var överkurs idag...


Ser ni? Hon fuskar den där mamman...(konstigt moment när matte inte finns vid sidan på kommando "hopp")


Ja, ja - även en gammal veteran kan...


Mamsen - ganska prydligt...


Även den tunga missilen funkar - trots åldern...


Även i rörelse....

Vi promenerade sedan över från Mölnvik till Lämshaga för att sträcka ut oss lite. Matte trillade som vanligt ett par gånger i leran och det skapade förmodligen allmän munterhet på ICA Kvantum i Mölnvik där hon sedan svävade in för att storhandla. Vi tror att vakterna smög efter henne runt bröddiskarna. Leriga snattare är dom allra värsta...

Äntligen är alla medlemmar i familjen vaccinerade mot "den nya influensan". Hoppas bara att mamma och jag slipper. Rabies är väl nästa "shot" för oss. I sommar planerar vi utomlands och då gäller det att sköta 365 dagars intervall.

Nu snarkar jag betänkligt. Kan det bero på att sol och frisk luft fyllt både sinne och själ idag? Jag är benägen att skriva under på det...

Matte fick span på filmsnutten med dansgruppen Bounce. Det är den där gången på Sergels torg då dom utförde sin "Tribute To Michael Jackson" MÄKTIGT!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0