Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

Hoppa bomben...

Tänk så mycket roligt det finns här i livet....

Vidsjön "here we come". Hela eftermiddagen (nästan) och delar av kvällen fanns det arbete att utföra för dugliga apportörer. Idag blev det vattendirigering över vikarna i sjön och dessutom enkla och dubbla markeringar i vass och klafs och på blankvatten. Jag kommer att vara lycklig ända tills på onsdag...

Dagens arbetsföra hundar och förare kan ni se på följande bilder som matte tog:


Vackra Vidsjön...


Åt andra hållet...


Annelie & Winnah


Anneli i dirigering med Winnah - kaxig stavning om den nu är rätt...


Christel & Puzzel - och positionen?


Skam den som ger sig...


Puzzel efter en lång vattenmarkering...


Karin X  2 med uppenbara markörer...


Karin, Karin och Annelie + hundar...


Karin W med sitt lilla labbestim...märk väl färgen på Pilas koppel - syns även om man bara har ledsyn...


Karin med Pila - tror vi...(ja, Karin är vi säkra på att det är, men en blöt labbe - marigt)...


Labbe lätt deformerad i ansiktet - beror det på vattenkvalitén möjligen?


Liten fin labbe i näckros-vass-arbete...


Här vet matte att det är Winnah på en lång dirigering...


Fortfarande Winnah


Den lilla klippudden som lämpar sig väl för dirigeringsarbete - även när äldre damer kliver i och badar...

Matte kommer aldrig mer att få lägga ut dirigeringar - det är rent oroväckande hur fel hon själv kan ha när hon beskriver var hon dumpat dem. Det måste absolut ha att göra med hennes brist på spatial förmåga...(här kanske lite allsång skulle underlätta, eller vad tror Flinga/Stajlas matte om det receptet?)

Kommentarer
Postat av: Lina, Flinga och Stajla

Hmmm, har Karin månne använt syskrinet och sytt om sina byxor...? Hur ska det gå när det blir höst?

Men hon kan förstås väga upp värmeförlusten på benen med en inbakad fläta som värmer huvudet...

Jo, vi tror att regelbunden allsång av uppbyggliga visor stärker alla förmågor - även minne och lokalsinne! Börja med "Det lilla ljus jag har" morgon middag och kväll ett tag ska du se!

2009-08-02 @ 22:40:36
Postat av: Karin

När ska ni fatta att det är sommar stilen?! Till hösten kanske vi kavlar ner..

Nej, Annica för dig kommer uppbyggliga visor typ "Det lilla ljus jag har" inte fungera. Inte ens med rörelser till. Du kommer inte få lägga ut dirigeringar utan att sätta en markering vart du har lagt dem. För ditt minne är kortare än mitt...

Men bullarna var goda :-))

2009-08-03 @ 09:33:19
Postat av: Fröyas matte

Nu tycker vi allt att tonen börjar bli lite skarp från ett visst håll.

Här har vi nu, i kombination med ett antal hoppsasteg, sjungit den mest tårdrypande sången som finns. Snart sitter även såväl den spatiala som den topografiska förmågan i ryggmärgen. Och då ska ni få se på dirigeringsminne.

Vi är alla i familjen tacksamma om Fröyas bloggläsare stämmer in. Här kommer texten:



I en sal på lasarettet

där de vita sängar står

låg en liten bröstsjuk flicka

blek och tärd med lockigt hår.



Allas hjärtan vann den lilla

där hon låg så mild och god.

Bar sin smärta utan klagan

med ett barnsligt tålamod.



Så en dag hon frågar läkarn,

som vid hennes sida stod:

Får jag komma hem till påsken

till min egen lilla mor?



Läkarn svarar då den lilla:

Nej mitt barn, det får du ej,

men till pingsten kan det hända

du får komma hem till mor.



Pingsten kom med gröna björkar

blomsterklädd står mark och äng,

men den lilla sjuka flickan

låg där ständigt i sin säng.



Så på nytt hon frågar läkarn

som vid hennes sida står:

Får jag komma hem till hösten

till min egen lilla mor?



Läkarn svarar ej den lilla,

men strök sakta hennes hår,

och med tårar i sitt öga

vänder han sig om och går.



Nu hon slumrar uti mullen

slumrar sött i snövit skrud.

Från sin tåligt burna längtan

har hon farit upp till Gud.



2009-08-03 @ 17:07:14
Postat av: Karin, Hjalmar & Krut

Inte ett öga är torrt - men du lurar ingen..

2009-08-03 @ 21:36:47
Postat av: Fröyas matte

Men allvarligt talat, vad är det för MYCKET MORBID människa som skrivit texten till denna melodi? Där har i alla fall hissen inte ens lämnat bottenvåningen - alla höns är inte i hönsgården och alla hästar är inte i hagen...



Vi gör ett nytt försök, och nu med "Det lilla ljus jag har". Känns betydligt mer hoppfullt...(kanske ett och annat graciöst "ljushopp" till)

2009-08-03 @ 22:46:07
Postat av: Lina

Ja, man kan ju undra... tror dock det finns fler sådana musikaliska mästerverk bland skillingatrycken! Min mormor brukade sjunga "Vildandens klagan" för oss, och då lovar jag att INGET öga var torrt... mycket känslosam historia!

Karin: till hösten kommer dina byxor att ha nötts av där du vikt dem!

2009-08-04 @ 01:12:56
Postat av: Lina

Jag önskar jag kunde sjunga den för er!



Vildandens klagan



Till nordliga landen vi kommo om våren.

Vid vassen av stranden lik fordom om åren

vi byggde vårt bo i sällhet och tro.

Vi byggde vårt bo i sällhet och tro.



En afton vi summo så sakta i säven.

Då plötsligt förnimmes en båt och i stäven

en jägare stod och sökte vårt blod.

En jägare stod och sökte vårt blod.



Och strax på minuten det blixtrar och brinner,

Min make är skjuten, hans hjärteblod rinner.

Jag manade då till flykt mina små.

Jag manade då till flykt mina små.



Till flykt eder svinga, jag kan er ej följa,

min sårade vinge jag själv måste dölja.

I djupet jag dök undan blixtar och rök.

I djupet jag dök undan blixtar och rök.



Så snart som min vinge mig orkade bära

jag sökte så vida att finna de kära.

Men aldrig ändå jag fann min små.

Men aldrig ändå jag fann min små.



För mänskor att akta jag sedan mig lärde.

Ur gömslet så sakta jag drog mina färde

till obebodd ö i den villande sjö.

Till obebodd ö i den villande sjö.

2009-08-04 @ 01:14:21
Postat av: Fröyas matte

De där tårdrypande sångerna är nog typiskt svenska. Här ska vi som sagt inte glädjas i onödan. Och Vildandens klagan gör ju att man starkt ifrågasätter sitt deltagande i jakter. Varför har jag apportörer? Vi får nog övergå till att leverera in tidningen istället.



Vi nöjer oss med denna trudelutt. Sing after me please:

http:// www.youtube.com/ watch?v=uK9i0-DygdY

2009-08-04 @ 11:19:14
Postat av: Karin

Nää inte ett öga torrt.

Påminn mig att jag aldrig ska släppa ihop er två en stämmningsfull kväll vid ett andvatten. Då kommer vatten nivån stiga drastiskt i den villande sjö..

2009-08-04 @ 11:47:27
Postat av: Christel

Jaha! Nu har jag vaknat (till sist)! Jag vill bara tala om att jag tog ju oxå några bilder där nere vid sjön. Jag har en fantastisk bild av Hjalle när han hoppar rakt ut i sjön, bl a. Sen har vi en snygg bild på akterkastellet tillhörande Fröyas matte! Jag ska försöka bränna en cd eller dvd så ni kan ta del av dessa!

2009-08-05 @ 09:15:33
Postat av: Fröyas matte

Något akterkastell ingår INTE i jaktträning. Även om jag förstår att det kommer med på bild vart man än riktar kameran...

Vi kommer genast att skicka ut den lilla käcka censurgruppen.

2009-08-05 @ 13:58:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0