Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

Borta bra - nej hemma bäst...

Mamma och jag trivs inte så bra på familjens sommarställe.
Mest för att vi inte får bada som vi vill. Det är bara fem meter till havet och därför kopplar matte upp oss i våra spårlinor så att vi inte plaskar hela dagarna. Skit! Dessutom finns inte så mycket bra ställen att motionera och träna på. Matte svär över risiga skogar och sjukt långa resor till närmaste brukshundklubb. Säkert flera mil till Östhammars BK...

Som plåster på såren har matte nu lagt fram en trut, en kaja, två duvor och en kanin i badrummet så att de tinar tills i morgon. Jag är "helpå" och kan tänka mig förlåta tanten för fem dagars inaktivitet...

På landet föredrar vi att sitta i våra burar i bilen, och när matte på kvällarna drar igång och slår ihjäl gröna myggor, då stirrar jag stint på dörren, helt i min egen värld. Jag vill hem till mitt hem, ljuva hem...

Här följer lite bildbevis på den "stora utflykten" där vi lyckades tajma in "peaken" av sommarvädret - 29 grader i luften och 23 grader i vattnet i fem dagar, kunde vara värre:


Dottern startar hemma, redo för shoppingtur - nyss hemkommen efter sex veckor i Italien!? ...(någon som glömde alla under- och badkläder när vi sedan drog till landet, vi nämner inga namn)


Färja Värmdö - Rindö...(illustrativt för just denna färdväg där matte nästan kvävs då färjan passerar över Oxdjupet - 100 meter ner i avgrunden)


Färja Rindö - Vaxholm (ni ser väl kastellet genom räcket?)...


Övningskörning - vuxna barn i huset nu...


Åksjuk Måsa-Gåsa på golvet i bilen - jamar så att öronen krullar sig hela tiden, (och kan inte sitta i bur för då kräks och bajsar hon direkt)


Brorsorna Daniel och Joel (Joel som i fyra dagar hade haft 39-40 graders feber - fortfarande lite "schleten")...


Sissel i sin säng i en av "sovstugorna"...


Mamma och jag - uppkopplade i skuggan under träden. Sicket j-a skit...


Signe Tillischkatten - älskar däremot sommarstället...(tolfte året i rad)


Här vill vi ju bara springa och plaska - i år badade till och med matte mer än mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0