Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

Allsångens fulländade bidrag...

Flingas & Stajlas matte har hittat den tonsatta versionen.
Fram med snorfanan...

Och varför inte favoriten som Linas farmor sjöng för barnbarnen. Ligger helt rätt för oss med den apporterande rasen...

Vildandens klagan

Till nordliga landen vi kommo om våren.
Vid vassen av stranden lik fordom om åren
vi byggde vårt bo i sällhet och tro.
Vi byggde vårt bo i sällhet och tro.


En afton vi summo så sakta i säven.
Då plötsligt förnimmes en båt och i stäven
en jägare stod och sökte vårt blod.
En jägare stod och sökte vårt blod.


Och strax på minuten det blixtrar och brinner,
Min make är skjuten, hans hjärteblod rinner.
Jag manade då till flykt mina små.
Jag manade då till flykt mina små.


Till flykt eder svinga, jag kan er ej följa,
min sårade vinge jag själv måste dölja.
I djupet jag dök undan blixtar och rök.
I djupet jag dök undan blixtar och rök.


Så snart som min vinge mig orkade bära
jag sökte så vida att finna de kära.
Men aldrig ändå jag fann min små.
Men aldrig ändå jag fann min små.


För mänskor att akta jag sedan mig lärde.
Ur gömslet så sakta jag drog mina färde
till obebodd ö i den villande sjö.
Till obebodd ö i den villande sjö.


Kommentarer
Postat av: Lina

Buhuhuu, livet är orättvist... för den stackars vildanden...

Desto roligare då att jobba på koreografin till "det lilla ljus jag har"! Jag tänker mig dig, Karin och en till i strålkastarljuset... Har du något förslag?

2009-08-12 @ 17:30:18
Postat av: Fröyas matte

Jag hoppas att Karin & jag får ikläda oss trikåér i guldlamé. Den tredje personen måste vara kordinativ och glänsande i sina rörelser. Ett hett tips är Flinga/Stajlas matte. Henne har vi sett "in action" bland maneterna i havet utanför Halmstad. Som gjuten för uppdraget

2009-08-12 @ 21:31:04
Postat av: Lina

Men jag är ju koreograf!!! Nej det får nog bli någon annan. Ett annat uppslag när det gäller kläder är något i allduk/chiffonet...

2009-08-12 @ 22:08:45
Postat av: Fröyas matte

Det känns som om koreografen redan har tänkt ut vilken den tredje personen ska vara. Beträffande klädsel så kanske en Wettexbikini inte är så tokig. Då kan man kissa på sig i sin scenskräck utan att det syns.Vi ska ta oss en funderare på detta. Ett annat alternativ är ju en varsin stickad kroppsmudd. Ull river bra mot bar hud - kan behövas när vi stämmer upp den vackra visan om andfamiljen...

2009-08-13 @ 16:37:37
Postat av: Karin

Vem har utstt Lina till koreograf??!! Inte jag! Jag tycker hon är given som bakgrundsdansare. Själv så kommer jag både koreografera och sy mina egna kläder. Så det så! Annars är jag inte med!

2009-08-13 @ 18:15:00
Postat av: Fröyas matte

Nu har en dramapedagog talat...

Hon vill säkert att vi ska illustrera den skadeskjutna "pappan" och den hostande flickan i någon form av rollspel. Pax för att vara andmamman. Mister du EN karl står dig tusen åter,(eller hur det nu heter...

2009-08-13 @ 22:08:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0