Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

Gäsp...

Inte har det hänt mycket här inte den senaste tiden...(förutom att jag nu lyckats skära upp ett präktigt jack i min överläpp - matte storknar på allt jag ställer till med)

Matte har mest gått runt med jordsäckar och fröpåsar, köpt plantjä-lar och krattat. På en rolighetsskala från 1 - 10 placerar vi henne på en stark nolla.

Mamma och jag löper som sagt, och matte håller på att krevera över våra översexuella inslag; "Det blir inga valpar gjorda mellan mor och dotter", skrek hon åt oss idag när vi roade oss lite på gräsmattan. Varför skulle vi ha den avsikten? Vi är faktiskt hundar och förstår nog inte bättre.

Inget spårande, inget jakttränande, inget någonting. På sin höjd har vi vandrat i skog och mark, i och för sig ganska länge, men det uppväger inte ett rejält arbetspass inte. Det här med att söka nytt hem börjar bli en realitet...

I morgon ska vi i alla fall få följa med matte på lite träning. Vi får kanske smyga ut när det inte är så många pojkar "in action". Jag HÖG-löper för glatta livet och det är kanske inte snällt mot gossarna som ska prestera i annat sammanhang än med mig på fälten. Det finns ju lite "schnyggon" där. Kanske ska jag lura in dem bakom en buske. Snabbar vi oss på kan det bli fina bebbor till sommaren...

Nästa helg åker matte till Katrineholmsprovet. Inte för att starta någon av oss (i och för sig löper vi ju, men ändå). Nej då, hon ska jobba som funkis hela helgen och förmodligen ro runt i någon liten damm eller kasta kråkor till höger och vänster. Matte tycker alltid att det är så himla roligt att titta och lära av andra förare och hundar. Mamma och jag tycker det är skit...

Ja, ja, olika falla ödets lotter. Nu finns i alla fall blod för tining på diskbänken igen. Det var ett tag sedan. I morgon efter träningen tänker matte sig ett litet spårläggande någonstans i den binära evigheten. Eller kanske bara i något skogsområde här på ön. Vi glädjer oss oavsett vilket...


Det är mamma, jag och Clintan som intresserar oss för "de tunga prylarna"...


Lite trevlig musik i brist på annat roligt kanske...
James
 as usual

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0