Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

Ont Krut förgås inte...

Här är den lilla "kluttkorven"!!


Krut - vegetarian och "harpluttsätare"...


Idag fick han ha sina fjantiga pinnar ifred - matte använde "det onda ögat" på mig...

Myspromenad runt Lämshaga slott och Stallvreten med grabbarna Grus och deras matte. Bra uppvärmning innan de beryktade blodspåren väster om Enkärret. Vi gick lös på lite dirigeringar och markeringar också. Det märks att mamma är ringrostig - ingen förstod vad hon höll på med. Om Karin nu kastar en dummie åt vardera hållet så kan man väl inte tro att man sedan kan hämta båda två på samma ställe? Jo, det trodde min mamma. Jag måste säga att jag var klockren som vanligt på dubbelmarkeringarna med dolda nedslag. Hjalle ville vi inte titta på. Han har varit med förr...(vänta bara, snart är jag i form igen, då du Brunbjörn)

I sommar, när Krut fått lite längre ben, kan vi ta den vackra stigen som går österut från Stallvreten. Den går ända fram till Värmdö brukshundklubb. Lydnadsträning har vi inte ägnat oss åt så långt matte kan komma ihåg, men hon har en plan om att starta en veteran i lydnadklass 3 under året. Tydligen skulle den speciella veteranen få sällskap av en mogen man i sina bästa år - min farbror Casper. Här måste börja tränas ruta (och allt annat som ingår i denna lydnadsklass, matte har förträngt hela skiten...)


"Rull-Hjalle", Krut, mamma, jag & Karin


Jag, Hjalle, mamma & Krut


Jag, Hjalle & mamma - Krutet är borta...


Bara Hjalle & mamma kvar - ett visst svinn får man räkna med...

Dagens spårande gick alldeles utmärkt. Mamma kanske har fattat poängen nu, även om hon hade det lite tråckligt i bakspåret på mitten, men det löste sig där också. Annars låg hon som en rem i spårkärnan. Det är lite ovanligt när det gäller henne, hon brukar flaxa ganska rejält i sidled, ungefär som en metalldetektor...

Jag fick ju som sagt det där spåret som matte hade korsat ett par gånger igår. Skulle det ha försvårat det hela? Här talar vi om ett proffs i absoluta världseliten. Som på räls kan vi sammanfatta min insats. Var det någon som hade förväntat sig något annat?

Som kuriosa kan ni få beskåda vad matte köpte mer till oss på Lilla Stock igår.
TIGERKRINGLOR!!
Vad i hela friden ska vi göra med dem? Uppenbarligen har matte en plan...


Matte är SÅ nöjd över köpet. Vackraste färgerna hon skådat på norra halvklotet.

Matte köpte förstås också två fleecetröjor till sig själv (som om hon inte redan hade 12 stycken). Men se några fällar till oss blev det inte denna gång, även fast matte lutade i 45 graders vinkel när hon passerade dessa "fällförsäljare". I förrådet här hemma har vi säkert 19 stycken sedan tidigare, det kanske räcker ett tag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0