Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

Investeringar...

Tur att matte får lön snart...
Vi behöver komplettera vårt "jakttränings-kit" med dummisar, fylla på förrådet med oranga stora klädnypor och rådjursklövar till viltspåret och en Nomesele till mig. Eftersom jag har ett sånt drag i spåret och dessutom ringar så effektivt i vinklarna vill matte pröva en sån sele.

Expertisen säger att de ska fungera mycket bättre än en vanlig lädersele på en hund som mig. Den fördelar tydligen belastningen över hela kroppen och så trasslar man inte heller in benen lika mycket då linan fästs längre bak mot svansen. Vi får se hur det hela funkar. Jag vill ha en neongrön med dödskallar och eldsflammor på - det vill förmodligen inte matte.


                      Nomesele...

Vi behöver också tina lite flygfän ur frysarna i förrådet. För att inte tala om den STORA haren som ligger överst och tar alldeles för stor plats. Den stackarn plockade matte upp en kväll på raksträckan vid Ingarö kyrka. Någon hade kört på den strax innan matte passerade och då snodde hon in den i bilen - precis när 428:an passerade förbi. Det gör ingen större skillnad för mattes rykte på ön...

I somras under Flatmästerskapet på Öster Malma köpte matte en "kanindummy". Hur kul är inte den. I lördags släpade vi med den till träningsgänget. Spira tyckte att den var lite udda, men hade sedan inga som helst problem att hitta balansen och bära den. Vi ska nog fylla på med lite fler...


Sussie & Spira med fet kanindummy...

Även "former soliders are capable"
Om matte inte missminner sig handlar denna låt om USAs förra president och det krig han var ansvarig för, (he has been here...)

Kommentarer
Postat av: Rut

Bästa Fröja!

Ett stort grattis i efterskott på din stora dag! Jag är övertygad om att svaren på din annons kommer att välla in inom en snar framtid. Lyd mitt råd och var kräsen i valet av ny familj! Jag varnar för familjer där det finns äldre hundar. Dessa tenderar att fira i överkant bara för att det uppnås tvåsiffrigt.

Nospuss från Rut med sin gamla (obs. flera betydelser) familj

Ps. mindre än 4 månader till grytjakten ;)

2009-04-23 @ 22:50:45
URL: http://www.annaq.se
Postat av: Flinga

Förstår det där med födelsedag... Har själv firat en ordentig sådan - när jag var utlånad till mattes kollega... Hon la fram en hel fläskkorv bara till mig! Snäll människa! Fattar inte att hon inte la den i skålen bara - jobbigt att äta från köksbänken!



Nomesele har de bästa spårhundarna - klart du ska ha en! Min är eukanubarosa och svart. Perfekt till min päls!

2009-04-26 @ 07:02:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0