Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

Badj-vel...

Har ni sett??
Nu har det slagit till rejält hos min matte. Det måste bero på hennes personlighetsstörning. Ni vet efter operationen fick ju mamma bära den där "parabolen" på nätterna. Nu har matte inhandlat en "badring" - size mindre -  som mamma kan ha på sig dygnet runt för att inte nå sina sårkanter och suturer. Då slipper hon i alla fall bära T-shirten baktill.

Tror människan att mamma tänker gå till sjöss??





I övrigt är läget stabilt på det postoperativa planet. Mammas bakben stampar oavbrutet i golvet eftersom det kliar något infernaliskt i ändalykten. Men att klia sig just i "rumpen" med ett bakben skulle inte ens Houdini ha klarat av, än mindre min osmidiga mamma...

Nu är det helg och åtminstone jag borde få spåra lite blod. Snön har ju lämnat skärgården på de flesta ställen så det är bara för husse att tina lite för ändamålet lämpliga attribut och kliva ut i terrängen. Skön uppdelning tycker matte. Husse lägger spår - jag och matte spårar...

PS
Det är ordning och reda på Svenska dreverklubben. Matte har på deras hemsidor fyndat flera intressanta "ordinarie öppenklassprov i viltspår" som vi kan anmäla till. De flesta är dessutom belägna inte så alldeles långt hemifrån. SSRK Östra har också ett motsvarande prov i Åkersstyckebruk. SM-kval är det dessutom - och vem skulle då inte direkt gå i topp vid ett sånt prov - MOI...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0