Installera Google analytics på din blogg av Bloggdesignskolan.se

Tassfrys...

Fantastiskt!
Det är tio minusgrader hos oss. I och för sig tror jag att termometern är lite "out of order" eftersom den nästan alltid visar just tio grader när det är minus. Men jag gläds ändå.

Så här ute på landet ser man dessutom stjärnhimlen på ett mycket mer exklusivt sätt än vad man gör där det finns gatubelysning och sånt. Matte ska gå en kurs i stjärnbilder....(och tydligen även en kurs i isländska enligt vissa obekräftade rykten). Hon försöker läsa blogg från:http://www.vinnuhundar.com/
Det är inte lätt, inte ens bokstäverna går ju att tyda. Men vi får väl öva.

Vi fick faktiskt julklappar, (trots att vi någon gång under julaftons morgon drog sönder en av mattes strumpor). Matte hittade några granna vita tuggben på Simbi i Sickla Köpkvarter som hon gjorde fina paket av. Jag blev kanondålig i magen av dem, men det är ju tanken som räknas så jag bet ihop och låtsades som det inte hade hänt.



Min mage är inte den tåligaste heller. Den har varit med om ett och annat och förra året, precis innan jul, fick jag tillbringa en hel vecka på "infektionskliniken" på Albano djursjukhus. Någon äcklig form av maginfluensa drabbade mig, och hur veterinärerna än försökte stopppa förloppet så var det som förgjort. Jag fick alltså ingen mat alls på en hel vecka!! Till slut tyckte jag att det hade gått för långt, så jag bet av droppslangen på tre ställen - då fick jag äntligen åka hem. Ni kan bara ana vad som kom ut i andra änden efter någon dag. Rosa infartskorkar, små slangsnuttar och en blå obestämbar liten pryl. Matte forskade inte närmare i vad denna blå sak hade fyllt för funktion. Huvudsaken var att jag hade tillfrisknat.

Snart är det nyår och fyrverkerier. Mamma och jag bryr oss inte så mycket om det, förutom när grannens barn skickar iväg de där obehagliga sakerna som tjuter och snurrar. Då tycker åtminstone jag att det är lite "creepy".

Idag krävs TVÅ nostalgiska musikaliska bidrag. Speciella och "fett bra" ...(mattes absoluta favvisar)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0